Cereale la micul dejun

Cereale la micul dejun

Cereale la micul dejun

O viaţă sănătoasă are la bază o dietă echilibrată, incluzând alimente ce oferă energie dimineaţa pentru întreaga zi. Micul dejun bogat în cereale integrale furnizează glucide şi substanţe nutritive importante. În egală măsură, hidratarea cu apă este foarte importantă, refăcând depozitele de energie epuizate peste noapte. Un combustibil ideal pentru celule este glucoza, aşadar este indicat să consumăm cereale, făinoase, legume şi fructe.

Surse excelente de carbohidraţi complecşi, cerealele oferă multiple beneficii pentru sănătate, prevenind boli cronice. Consumul de cereale ajută la scăderea colesterolului, previne atacurile de cord, accidentele cerebrale şi bolile de inimă, cancerul şi diabetul. Cerealele integrale sunt cele mai recomandate, deoarece furnizează vitamine şi minerale, având conţinut scăzut de grăsimi. Cerealele reprezintă una dintre principalele surse de fier în alimentaţia zilnică, prevenind anemia.

Nutrienţii din cerealele integrale furnizează organismului o cantitate importantă de vitamina B, riboflavină, niacină şi acid folic, substanţe necesare menţinerii unui sistem nervos sănătos. Sucul de fructe oferă energie, cerealele integrale oferă saţietate, iar fructele în coajă şi legumele dulci oferă organismului necesarul zilnic de vitamine, minerale şi fibre, favorizând digestia corectă. Combinaţia de cereale cu fructe deshidratate, proaspete sau oleaginoase – nuci, migdale, alune de pădure, caju sunt delicioase alături de lactate şi miere.

C.N.

NICIUN COMENTARIU