11 C
București
miercuri, 3 martie 2021 - 13:31

Veste “bună” pentru locuitorii din Prelungirea Ghencea. Când se construiește pasajul de la Domnești

Lucrările la pasajul de pe centura București-Domnești vor dura patru ani și jumătate și vor fi suportate integral de la bugetul de stat.

Contractul, atribuit unei asocieri formate din Alphaconsult Engineering și Acciona Inginieria S.A., prevede ca firmele să finalizeze lucrările pentru construirea pasajului suprateran pe DJ 602, pe centura București-Domnești, contra sumei de 710.000 lei, fără TVA. Durata de 53 de luni a contractului este împărțită astfel – o lună perioada de preconstrucţie, 3 luni perioada de proiectare, 24 luni activităţi de supervizare a construcţiei, 24 luni activităţi de supervizare în perioada de notificare a defectelor, o lună perioada de finalizare a lucrărilor, inclusiv emiterea certificatului de recepţie finală.

Guvernul a aprobat încă din noiembrie 2014 realizarea unui pasaj peste Centura București, la ieșirea spre Domnești de pe Prelungirea Ghencea, după ce sute de locuitori din zonă s-au plâns de condițiile infernale de trafic. Oamenii au protestat de mai multe ori și au blocat șoseaua, cerand autorităților să își țină promisiunile făcute din 2013. Și edilul supendat acuim al Capitalei, Sorin Oprescu a promis lărgirea străzii Prelungirea Ghencea la două benzi pe sens.

În contextul necesității fluidizării traficului pe centura Municipiului București, construirea pasajului a apărut ca o necesitate obiectivă pentru descongestionarea circulației în intersecția centurii rutiere și a liniei CF de centură cu strada Prelungirea Ghencea și DJ 602.

comunicat CNADNR

Atribuirea contractului a fost amânată însă de mai multe ori, contestată și reluată de CNADNR.

Peste 20.000 de persoane locuiesc în cartierele ridicate la periferia cartierului Ghencea din sectorul 6, dar în zonă sunt și depozite industriale, unități militare, așadar traficul este tot timpul aglomerat. Șoseaua care face legătura între Bucureşti şi localitatea Domneşti are o singură bandă pe sens, iar numărul maşinilor este în creştere. În plus, lipsa unei infrastructuri pietonale reprezintă un risc real pentru copiii din cartierele nou construite.

Al. Maghiar