marți, 1 decembrie 2020 - 10:47

Cum i-a înșelat Volkswagen pe americani. Scandal presărat cu tortură și prostituție

Scandal la Buzău. Candidatul partidului fondat de „Petrov”, acuzat de blaturi și combinații politice

Dezvăluiri de senzație și scandaluri au apărut în aceste zile în viața politică buzoiană, protagoniști fiind politicieni cu state vechi, mai ales cu palmares...

Statistici alarmante în Japonia: mai multe victime cauzate de sinucideri într-o singură lună, decât toate decesele Covid. Femeile și copiii, cele mai expuse

Experții au avertizat că pandemia ar putea duce la o criză de sănătate mintală. Șomajul în masă, izolarea socială și anxietatea îi afectează pe...

UK: Pandemia scoate la suprafață rețelele de exploatare sexuală a româncelor. 90% dintre ele au fost recrutate de iubiți

Traficanții sexuali pot obține profituri de peste 1 milion de lire sterline pe an de pe urma unui bordel, iar restricțiile Covid le-au ușurat...

Pacienții COVID din corturile militare intră în iarnă. Primul medic al țării: Altă întrebare

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, luni, cu ocazia vizitării Spitalului Universitar București (fost Municipal), că nu există încă soluții pentru pacienții COVID internați în...

Un specialist român a explicat cum au fost înșelați americanii de Volkswagen. Scandalul care a provocat decapitalizarea companiei germane s-a soldat miercuri seara cu demisia directorului general, care s-a ales cu 32 de milioane de dolari pentru gestul său.

“Testul american de verificare a emisiilor poluante presupune că vehiculul simulează un parcurs particularizat pentru Statele Unite. Acest parcurs presupune un demaraj, ca şi când ar pleca de la semafor, iar apoi merge în regim de croazieră câţiva kilometri. Calculatorul unor modele VW a înmagazinat această curbă de parametri de funcţionare, astfel încât, în momentul când sesizează o succesiune de moduri de funcţionare care se suprapun peste testul american, vehiculul trece în modul ecologic prin penalizarea unor performanţe de top, care nu sunt implicate în testare”, a explicat Cristian Bucur, director tehnic RAR, pentru “Ziarul Financiar”.

Proces pentru tortu

În afara acuzaţiilor de fraudă în testele de poluare din SUA, constructorul auto german va trebui să facă faţă unor noi acuzaţii. De această dată, în Brazilia.

Foşti angajaţi şi militanţi pentru drepturile omului acuză în Justiţie Volkswagen că a colaborat cu dictatura militară între 1964 şi 1985, că a permis tortura şi persecutarea celor care s-au opus dictaturii, notează “La Tribune”.

„Salariaţi ai VW au fost victimele torturii şi detenţiei ilegale, alţii au fost concediaţi şi puşi pe listele negre, supravegheaţi ilegal“, a explicat Rosa Cardoso, un avocat care reprezintă mai multe victime.

Acuzarea susține că le-a prezentat magistraţilor documente care arată că Volkswagen a permis „existenţa unui stat poliţienesc“ în interiorul fabricii Sao Bernardo do Campo şi arestările direct de la locul de muncă.

Într-unul din rapoartele sale – publicat în decembrie 2014 și citat de site-ul “Deutsche Welle “- Comisia afirmă că “munții de documente” confirmă cooperarea “pe termen lung” dintre Volkswagen și dictatura militară.

Volkswagen, care a construit prima sa fabrică în Brazilia în 1953, este cel mai mare producător de automobil, precum și una dintre cele mai importante companii private din această țară. În martie anul acesta, germanii au ajuns la un record de 22 de milioane de vehicule produse în Brazilia.

Petreceri luxoase și prostituate pentru șefii Volkswagen

În 2005 ziarele germane au i-au ținut ocupați pe cititorii germani cu un alt scandal marca Volkswagen. Peter Hartz, directorul de la acea dată al companiei, a fost acuzat de procurorii germani de 44 de infracțiuni de abuz de încredere. Printre altele, era vorba despre bonusuri totalizând 1,9 milioane de euro, acordate ilegal fostului șef al Consiliului angajaților Volkswagen, dar și de plata a 400.000 de euro către fosta iubită a acestuia din urmă.

Hartz a mai fost acuzat și că a folosit fondurile companiei inclusiv pentru plata prostituatelor în timpul călătoriilor de afaceri.

Peter Hartz, care atunci avea 65 de ani, a demisionat din fruntea companiei pentru care a lucrat timp de 50 de ani.

Importanţa industriei auto pentru Germania şi Europa

  • Constructorii auto germani acoperă peste 17% din producţia mondială (VW, Audi, BMW, Mercedes, Opel). 21 dintre cei mai mari 100 de furnizori de piese auto din întreaga lume sunt companii germane(Bosch, Continental etc).
  • Industria auto este cel mai mare sector industrial din Germania. Acest sector contribuia în 2014 cu 20% la veniturile totale ale industriei germane şi cu 2,7% la PIB.
  • 20% din exporturile germane reprezintă autovehicule şi piese auto.
  • Germania este cea mai mare piaţă auto a Europei, având o contribuţie de 20% la numărul de maşini nou înregistrate.
  • În Germania sunt 43 de uzine de motoare şi de asamblare auto, care reprezintă o treime din capacitatea de producţie totală din Europa.
  • Una din cinci maşini din întreaga lume este un model german.
  • Anul trecut, cheltuielile cu cercetarea din dezvoltarea din sectorul auto au ajuns la 17,6 miliarde euro, echivalentul a o treime din totalul acestui tip de cheltuieli din Germania.
  • Aproximativ 77% din autovehiculele produse în 2014 în Germania au luat calea exportului, un nou record.
  • Industria auto germană are 775.000 de angajaţi.

G.C.

„Icoana” unui candidat PNL, în „procesiune electorală” prin județ. FOTO

Fostul primar din Turceni, Ion Iordache, își promovează imaginea obligându-și stafful de campanie să colinde cu tabloul său pe post de icoană. Este cel mai...

Top autostrăzi octombrie. Cele mai mari progrese ale constructorilor de autostrăzi. FOTO/VIDEO

Constructorii unor loturi din autostrăzile Comarnic – Brașov, Sibiu – Pitești și Sebeș – Turda au avut luna trecută cele mai mari progrese, potrivit...

Tragedia de la Piatra Neamț: Singurul supraviețuitor al incendiului a ieșit de la terapie intensivă

Pacientul adus în stare gravă la unitatea mobilă Leţcani de la Spitalul Judeţean Neamţ în urma incendiului din 14 noiembrie se simte mai bine,...

Poliția și jandarmeria Constanța, mobilizate pentru Pelerinajul de Sfântul Andrei ca pentru un Hram normal

„Dispozitive uzuale pentru un astfel de eveniment” şi „nu au fost adoptate măsuri suplimentare faţă de anii precedenţi” şi nici „nu au fost mobilizate...

Președintele Klaus Iohannis a stâlcit comorbiditățile

Președintele Klaus Iohannis a reușit să greșească forma celui mai des-utilizat substantiv din această pandemie. Liderul de la Cotroceni a spus “comorbități”, în loc...