Zeci de relee furate pe magistrala București – Constanța. Trenurile circulă cu întârzieri de zeci de minute

Traficul feroviar este afectat, duminică, între Fundulea şi Săruleşti, magistrala Bucureşti-Constanţa, după ce 46 de relee au fost furate.

Reprezentanții CFR au precizat, într-un comunicat de presă, că traficul feroviară pe relaţia Fundulea – Săruleşti, magistrala Bucureşti-Constanţa, se desfăşoară de la ora 8.00 în condiţii speciale de tip cale liberă, sub supravegherea personalului feroviar, care dirijează traficul pe bază de comandă telefonică.

Măsura a fost impusă după ce persoane necunoscute au furat 46 de relee, devastând dulapurile instalaţiilor de dirijare.

Până la înlocuirea componentelor furate şi remedierea deranjamentelor tehnice produse la instalaţiile de dirijare a traficului, trenurile înscrise în circulaţie vor acumula întârzieri în grafic de 10-20 de minute pe porţiunea afectată, întârzieri care modifică implicit şi ora de sosire la destinaţie.

Echipele de intervenţii se află pe teren pentru înlocuirea componentelor feroviare sustrase şi remedierea defecţiunilor survenite la instalaţiile de dirijare a traficului. 

“Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat de aceste acţiuni infracţionale care afectează grav traficul feroviar şi îi asigură că toate măsurile operative întreprinse au ca principal scop derularea circulaţiei în condiţii de siguranţă în timpul lucrărilor de înlocuire a componentelor furate şi reluarea traficului în condiţii normale în cel mai scurt timp”, se precizează în comunicat. 

Reprezentanţii CFR subliniază că achiziţionarea materialelor feroase şi neferoase, utilizate în activitatea feroviară, este interzisă şi constituie contravenţie sancţionată cu amendă de la 20.000 lei la 40.000 lei, potrivit OUG 31/2011, iar cei care săvârşesc această contravenţie vor achita, pe lângă amenda contravenţională şi un tarif cu titlu de tarif de despăgubire, în cuantum egal cu valoarea elementelor feroviare în cauză şi a manoperei aferente.

 

NICIUN COMENTARIU