Cum să mănânci paste, cartofi și pâine fără să te îngrași

Pâinea, cartofii, pastele sau legumele dulci – toate au în comun amidon, cea mai valoroasă sursă energetică pentru om. Potrivit specialiștilor, 60% din tot ceea ce mâncăm zilnic ar trebui să conțină amidon sub diverse forme. Ce se întâmplă însă cu aceia care urmează diete radicale și exclud alimentele care conțin această substanță vitală?

Medicul nutriționist Mihaela Bilic susține că nu pâinea, pastele și orezul îngrașă, ci mai degrabă “ceea ce punem deasupra”. “În paste se pune brânză sau ulei, tot ce înseamnă pâine se mănâncă cu mezeluri și cașcaval”, explică aceasta.

Așadar, pastele sau cartofii nu trebuie eliminați din dieta zilnică, dar trebuie consumați respectând chimia.

De exemplu, după ce o pâine este coaptă, amidonul are nevoie de opt ore pentru a se stabiliza și a face alimentul propice consumului. În felul acesta, are și un indice glicemic mic. Nu forțează pancreasul.

La fel, după ce fierbeți pastele, lăsați-le o noapte să se răcească în suc de roșii. Consumați-le abia a doua zi. Regula celor opt ore e sfântă și în cazul cartofilor.

Corpul nostru, în momentul în care îi dai amidon, arde mai eficient inclusiv grăsimile de rezervă. Deci, nu pâinea îngrașă.

Mihaela Bilic
medic nutriționist

Amidonul sau glucidele funcționează precum un combustibil pentru organism. Acesta este și motivul pentru care două linguri de orez pe zi, o lingură de mămăligă, o felie de pâine sau o porție mică de leguminoase – fasole, linte, mazăre – sunt absolut obligatorii. Și pentru sănătate, si pentru siluetă. Dar integrate în trei mese principale, moderate în ceea ce privește cantitatea.

NICIUN COMENTARIU