10.8 C
București
joi, 21 octombrie 2021 - 2:01

Traficul din Capitală, paralizat. Miting de amploare cu 10.000 de mașini de mare tonaj

spot_img

Șase organizații din domeniul transporturilor organizează, joi, în Capitală, un protest masiv care va implica aproximativ 10.000 de autovehicule comerciale.

Aproximativ 9.000 de mijloace de transport persoane – autobuze, autocare și taxiuri, plus aproape 1.000 de camioane vor fi parcate în locuri stabilite de comun acord cu Primăria Municipiului București, în cadrul protestului ce va avea loc, între orele 10 și 15, în fața Guvernului României.

Cele șase organizații – Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), Federația Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), Asociația Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale (ARTRI), Asociația Națională a Transportatorilor și Taximetriștilor Independenți (ANTTI) și Asociația Operatorilor de Transport (APULUM) – au obținut, în 14 decembrie, autorizarea mitingului de protest, de la Primaria București.

Suntem deciși să facem această acțiune de protest în orice condiții. ASF-ul condus de Mișu Negrițoiu trebuie să răspundă pentru dezastrul din piața de asigurări. Firmele de asigurări achită daunele după 4-6 luni și atunci doar parțial. În schimb, ni se cere să plătim polițe de asigurări obligatorii care depășesc în multe cazuri pe cele achitate în Germania sau Austria

Mircea Grigore
COTAR

Potrivit președintelui COTAR, Vasile Ștefănescu, o poliță RCA pentru un autobuz nou cu 30 de locuri si fara sa fi inregistrat daune a ajuns sa fie ofertata la 88.806 lei (aproximativ 20.000 de euro) iar activitatea de taxi este în pericol din cauza prețului RCA scăpat de sub orice control. Cu cât cresc costurile cu RCA, cu atât scade numărul asiguraților, situație care creează o presiune tot mai mare pe sistemul de asigurări din România, ajungându-se ca sistemul RCA să devină inoperabil.Mai mult, întreaga economie ar putea avea de suferit, ar scădea impozitele încasate, consumul de combustibil, încasarea de accize, am avea costuri mai mari in general cu transportul mărfurilor in Romania ceea ce ar duce la creșterea prețurilor tuturor mărfurilor

Ion Comusi, de la COTAR, consideră că este obligatoriu ca asigurarea de răspundere civilă auto – RCA, să poată fi încheiată la orice asigurator din UE.  Creşterea aberanta a poliţelor RCA necesita măsuri urgenţe din partea Parlamentului, Guvernului şi ASF, primă măsură fiind aceea de a recunoaşte valabilitatea poliţelor RCA încheiate la orice asigurator sau broker din UE în conformitate cu prevederile privind libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi serviciilor, prevederi ce stau la baza funcţionarii Uniunii Europene, garantate şi în tratatul de aderare a României. Această măsură deschide cu adevărat liberă concurenta în piaţa RCA.

Cele patru revendicări comune ale celor șase organizații inițiatoare ale protestului:

  • intervenția autorității pentru un cost al primei RCA suportabil de către transportatori, în condițiile în care tariful RCA a ajuns să crească cu peste 300% în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane și transport marfă, inclusiv taxi

  • eliminarea supraacizei începând cu data de 1 ianuarie 2016

  • intervenţia Guvernului României pentru modificarea actelor normative (decizii ORDA) prin care operatorii de transport sunt obligaţi să plătească sume enorme pentru drepturile de autor, deşi obiectul lor de activitate îl constituie transportul de persoane şi nu difuzarea operelor muzicale sau a muzicii ambientale în autobuze

  • sprijin pentru modificarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exoneraţi de obligaţia de a plăti lunar drepturile de autor numai pentru simplu fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio. Să se procedeze ca în Uniunea Europeană, să fie plătită o singură taxa la înmatricularea autovehiculului care va fi folosit la activitatea de transport persoane

„Acest miting trebuie să producă modificări ale prețului RCA și demisia la vârf în cadrul ASF în următoarele zile și nu în următoarele săptămâni. Răbdarea noastră a luat sfârșit și suntem pregătiți pentru orice soluții”, a declarat Claudiu Săpunaru, președintele ANTTI.

Olimpia Diaconiuc