joi, 9 iulie 2020 - 16:53

Studiu: 2016 va fi cel mai profitabil sezon din ultimele 10 pe Litoral și în Deltă

Danemarca introduce „certificatul” COVID-19

Danemarca a introdus un aşa-numit certificat COVID-19 pentru a facilita planurile cetăţenilor de a călători în străinătate pe perioada pandemiei, a anunţat miercuri Ministerul...

Bulgaria închide din nou cluburile de noapte și interzice adunările publice cu mai mult de 30 de persoane

Cluburile de noapte şi discotecile din interior din Bulgaria se vor închide, spectatorii nu vor mai avea acces la evenimente sportive şi toate adunările...

Doi turiști români, diagnosticați cu COVID-19 în timpul vacanței în Grecia

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) precizează că, potrivit datelor comunicate de către autorităţile locale elene Consulatului General al României la Salonic, un cetăţean român aflat...

Armata și poliția, mobilizare cu avioane și drone, pentru izolarea în case a 5 milioane de australieni

Cinci milioane de persoane se află joi în izolare la domiciliu în Melbourne, al doilea oraş ca mărime din Australia, care se confruntă cu...

Vara anului 2016 se anunță a fi cea mai profitabilă din ultimii 10 ani pentru turismul românesc, când peste patru milioane de turiști ar urma să cheltuiască mai mult de 1,4 miliarde de lei pe servicii de cazare și masă, conform unei analize realizate de compania Keysfin.

Pe fondul situației internaționale, mulți dintre turiștii români, dar și străini, s-au reorientat către litoralul românesc și Delta Dunării.

Principalele concluzii ale studiului:

  • Numărul turiștilor care au vizitat Dobrogea (litoral și Delta Dunării) a crescut semnificativ în ultimii ani, pe fondul dezvoltării ofertei de servicii de calitate. Dacă, în 2010, erau înregistrați oficial 3,04 milioane de turiști români, numărul acestora a crescut susținut în următorii ani la 3,23 milioane în 2011, 3,57 milioane în 2012, 3,27 milioane în 2013, 3,37 milioane în 2014 respectiv 3,80 milioane de turiști în 2015.
  • Perspectivele sezonului 2016 sunt extrem de pozitive. Semnalele din piață indică faptul că gradul de cazare în stațiunile de pe litoralul românesc a atins 100% în ultimele trei săptămâni, luna august este la capacitate maximă, iar perspectivele lunii septembrie sunt, de asemenea, îmbucurătoare, vremea urmând să fie propice extinderii sezonului.
  • Numărul turiștilor români și străini să treacă în acest an de granița de 4 milioane.
  • Datele privind numărul turiștilor iau în calcul numai cifrele oficiale, raportate de operatorii din turism autorităților.
  • Este cunoscut faptul că există o piață alternativă de turism, așa-numitele cazări la particulari, acolo unde numărul locurilor de cazare este cel puțin egal cu cel din structurile fiscalizate. Dacă luăm în calcul și faptul că multe dintre datele trimise de operatori autorităților nu sunt cele mai fidele, avem perspectiva unui an 2016 cu un număr record de turiști.
  • Datele statistice arată că, de la an la an, afacerile din sectorul de HORECA au crescut spectaculos pe litoral. Dacă în 2010, business-ul total din zona Dobrogei, incluzând aici litoralul și Tulcea (Delta Dunării) era cifrat la 713,3 milioane de lei, în anii următori a crescut de la 662,7 milioane lei în 2011, la 805,1 milioane lei în 2012, la 832,6 milioane lei în 2013, la 948 milioane lei în 2014 și 1,14 miliarde lei în 2015.
  • Datele de la Ministerul Finanțelor arată că cei mai importanți jucători din sectorul turismului litoral sunt Blaxy Premium Resors Hotel în domeniul hotelier, Georgio Fast în sectorul restaurantelor, Undergroud Group în domeniul barurilor, Tabăra Năvodari și Stihll în segmentul taberelor, campingurilor și parcurilor de rulote.
  • Cele mai mari afaceri în sectorul de cazare de pe litoral, în 2015, au fost realizate de Blaxy Premium Resors Hotel (18,41 milioane de lei), urmată de Vega Turism (18,4 milioane de lei) și de Voila (14,5 milioane de lei).
  • Turiștii români încep, treptat, să redescopere litoralul românesc, creșterea calității serviciilor de cazare și masă fiind una evidentă.
  • Renovarea hotelurilor din Mamaia, Neptun, Olimp, Venus, Saturn și adoptarea unui management similar cu cel din Grecia, Turcia și Bulgaria au făcut ca firmele de turism să înregistreze rezultate excelente în acest an. Un cuvânt greu de spus l-a avut climatul de insecuritate extern, atentatele din Turcia, Franța și Germania influențând decizia turiștilor români.

T.S.

Cum au recunoscut oficialii americani erorile testelor pentru Covid-19

Centrele americane pentru controlul și prevenirea bolilor, recunosc că desfășurarea defectuoasă a testelor SARS-CoV-2 în acest an reflectă erorile anterioare în dezvoltarea unui test...

Președintele sârb renunță la restricții după un val de proteste violente

Președintele sârb, Aleksandar Vucic, a declarat miercuri că ar putea fi evitată impunerea unei etape de carantină pentru combaterea reizbucnirii coronavirusului, după ce protestele...

Tăriceanu: Sper la o dezbatere serioasă pe legea carantinării, nu la un „aranjament subteran”

Președintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, susține că proiectul de lege privind carantinarea și izolarea persoanelor și bunurilor are o mulțime de probleme și trebuie...

Primarul din Giurgiu: M-am lepădat de tandemul toxic Bădălău-Mina. Candidez din partea Pro România

Primarul din Giugiu, Nicolae Barbu, a transmis o scrisoare către cetățeni prin care îi anunță că s-a ”lepădat” de PSD și de Niculae Bădălău....

Ce calcule fac cercetătorii altor state pentru a afla adevărata rată a infectărilor

Zeci de grupuri de cercetare din întreaga lume au început să analizeze apele uzate ca o modalitate de a estima cu mai mare precizie...