Sondaj: 38% dintre antreprenorii de startup din România câștigă sub 500 € pe lună

Antreprenorii români care conduc o afacere de tip startup muncesc în medie 10 ore pe zi la propria afacere, iar 38% din aceștia câștigă sub 500 de euro pe lună, potrivit unui studiu realizat de EY și Impact Hub. Pentru 78% dintre acești antreprenori, scăderea impozitării muncii este cea mai importantă măsură fiscală pentru dezvoltarea afacerilor.

Barometrul afacerilor de tip startup din România a adunat răspunsuri de la 301 de antreprenori români care conduc afaceri cu o vechime mai mică de trei ani. 66% dintre respondenți au între 25 și 35 de ani, 19% au peste 35 de ani, iar 15% au sub 25 de ani.

Principalele date statistice:

  • 46% își doresc continuarea procesului de relaxare fiscală
  • 86% consideră că educația oferită în școală nu încurajează spiritul antreprenorial în România
  • 64% dintre ei merg la cel puțin un eveniment de networking pe săptămână
  • 11% câștigă peste 2.000 € pe lună
  • Birocrația este percepută drept cel mai important obstacol în dezvoltarea unei afaceri. Neclaritățile legislative, lipsa de informații, legislația stufoasă – sunt câteva aspecte semnalate de antreprenorii de startup ce sunt corelate cu fenomenul birocrației
  • 69% spun că fondurile proprii, inclusiv împrumuturi de nevoi personale și salariul încasat dintr-un alt loc de muncă decât startup-ul, reprezintă cea mai importantă sursă de finanțare. Pe următoarele două locuri se situează fondurile europene și finanțările nerambursabile oferite de statul român, familia și prietenii reprezentând doar a patra cea mai importantă sursă pentru startup-urile locale
  • 15% dintre respondenți vor să acceseze fonduri europene în acest an, în timp ce 13% intenționează să acceseze programe guvernamentale pentru startup-uri. Creditele bancare se clasează pe locul al șaselea în intenția startup-urilor, iar pe locurile 7 și 8 se situează fondurile de capital de risc și cele de private equity
  • În 2016, cei mai mulți antreprenori de startup vor aloca resursele cele mai mari pentru promovare (32%) și vânzare și distribuție (28%).
  • 18% consideră eșecul în afaceri un prilej de învățare.

NICIUN COMENTARIU