Presa internațională, despre demisia lui Victor Ponta

Demisia lui Victor Ponta e prezentată pe larg de presa internaţională. Marile ziare, posturi de televiziune şi agenţii de presă europene, dar şi de peste ocean, scriu despre contextul demisiei: drama de la clubul Colectiv şi masivele proteste de stradă din Bucureşti, dar şi din alte oraşe ale României.

Premierul român demisionează, a relatat agenţia Reuters, care a comentat că Ponta îşi depune mandatul la o zi după uriaşul protest de marţi seară, în care zeci de mii de oameni – marea majoritate tineri – au cerut demisia sa şi a ministrului de Interne, Gabriel Oprea, în urma tragediei de la clubul Colectiv, în care au murit 32 de oameni.

De altfel, Reuters a difuzat şi un amplu reportaj video cu momentele cheie ale protestelor desfăşurate marţi seară.

Pe site-ul BBC, prima știre este despre demisia lui Victor Ponta. Postul britanic aminteşte că el este deja judecat pentru acuzaţii de corupţie.

Într-un reportaj video de la Bucureşti, BBC menţionează că marţi seară protestatarii au acuzat autorităţile de corupţie, pentru că patronii de discoteci, cluburi şi alte localuri de distracţie dau mită şi primesc autorizaţii de funcţionare fără verificări.

Şi agenţia France Presse a anunțat demisia lui Victor Ponta, după drama de la discotecă şi după ce protestatarii au umplut marţi seară principalele artere din Bucureşti.

Presa germană a preluat rapid ştirea despre plecarea lui Ponta de la Palatul Victoria. “Frankfurter Allgemeine Zeitung” scrie: “în mod surprinzător, Victor Ponta îşi depune mandatul – este ştirea prezentată de Postul Public de televiziune din România”.

NICIUN COMENTARIU