joi, 9 iulie 2020 - 17:19

Transportatorii explică de ce majorarea accizei la carburanți va aduce pierderi la bugetul de stat

Covid-19 ar putea face mai multe victime prin foame, decât prin infectarea directă (Oxfam)

Oxfam, confederație internațională formată din 20 de ONG-uri care lucrează cu parteneri din peste 90 de țări pentru a pune capăt nedreptăților care provoacă...

Danemarca introduce „certificatul” COVID-19

Danemarca a introdus un aşa-numit certificat COVID-19 pentru a facilita planurile cetăţenilor de a călători în străinătate pe perioada pandemiei, a anunţat miercuri Ministerul...

Bulgaria închide din nou cluburile de noapte și interzice adunările publice cu mai mult de 30 de persoane

Cluburile de noapte şi discotecile din interior din Bulgaria se vor închide, spectatorii nu vor mai avea acces la evenimente sportive şi toate adunările...

Doi turiști români, diagnosticați cu COVID-19 în timpul vacanței în Grecia

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) precizează că, potrivit datelor comunicate de către autorităţile locale elene Consulatului General al României la Salonic, un cetăţean român aflat...

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) avertizează că majorarea accizei la carburanți ar putea aduce pierderi la bugetul de stat și solicită Guvernului să nu adopte o astfel de măsură de la 1 septembrie 2017, se arată într-un comunicat al organizației.

Reprezentanții UNTRR explică pierderile la bugetul de stat prin aceea că „transportatorii români care efectuează operațiuni de transport internațional vor fi obligați să alimenteze în afara țării, iar prin reorientarea alimentării a doar 15% din volumul actual de motorină vândut în România și a scăderii cu același procent al alimentării cu benzina, se anulează orice câștig ipotetic al statului român”.

Potrivit UNTRR, în România, consumul anual de carburant este de aproximativ 7 miliarde litri, din care cinci miliarde de litri motorină și două miliarde de litri de benzină. Astfel, cei 38 de bani în plus la acciza actuală ar putea aduce statului 45,22 bani (acciza + TVA) pentru fiecare litru de motorină și benzină, matematic suma colectată suplimentar însumând circa 3,16 miliarde, în condițiile în care se va menține nivelul consumului de motorină și benzină.

De asemenea, transportatorii atrag atenția că circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaționali de pe teritoriul României s-ar putea reorienta în afara țării, lucru ce ar avea un „impact dezastruos asupra bugetului de stat”. „Realitatea indică faptul că circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaționali (români și străini) de pe teritoriul României s-ar putea reorienta imediat în afara României ceea ce ar conduce la un impact dezastruos asupra bugetului statului român. De exemplu, un operator român care face transport internațional cu 200 de camioane și în prezent alimentează lunar 300.000 litri de motorina în România și 300.000 litri de motorină în afara României, în cazul majorării accizei la motorină va alimenta lunar cel puțin 500.000 litri de motorină în afara României și sub 100.000 litri de motorină în România”, arată transportatorii într-un comunicat.

Reorientarea a 15% din carburantul alimentat în România anual spre alte țări va aduce pierderi bugetului statului, avertizează UNTRR. „Prin pierderea întregii accize aplicate în prezent, de 330 euro/1000 litri la motorină și de 359 euro/1000 litri la benzină, a majorării de 38 de bani și a TVA-ului aferent (aplicat atât prețului motorinei, accizei, cât și majorării acesteia) – statul român, deși teoretic ar beneficia virtual de încasări de aproximativ 3,16 miliarde lei doar din majorarea accizei la motorină și benzină, în practică nu va încasa în valoare absolută mai mulți bani! Va încasa mai mulți bani în valoare unitară – pe fiecare litru de motorină vândut în România însă în situația scăderii consumului de motorină cu mai mult de 15% în România, statul român va încasa mai puțini bani decât înainte de majorarea accizei”, se arată în comunicat.

Transportatorii rutieri atrag atenția asupra faptului că în 2014, statul român își propusese să încaseze 50,6 milioane euro lunar din supra-acciza, din care circa 36 milioane euro din acciza suplimentară la motorină și aproape 15 milioane euro din acciza suplimentară la benzină. „Statisticile au confirmat ca s-a încasat lunar cu aproape 11 milioane de euro mai puțin, din care 3 milioane euro mai puțin la motorină și 8 milioane euro mai puțin la benzină. În iulie 2014, Institutul Național de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România”, subliniază UNTRR.

În plus, organizația atrage atenția autorităților că schema de rambursare a accizei suplimentare a funcționat cu dificultate, întrucât toți transportatorii rutieri români care operează curse internaționale alimentează în afara țării, iar cei din zonele de frontieră, chiar dacă nu fac transport internațional, au preferat să alimenteze în afara țării, iar transportatorii străini în tranzit au renunțat complet la alimentări cu carburant în România, sumele restituite reprezentând sub 3% din bugetele de peste 600 milioane lei alocate teoretic anual, în practică pe fluxul de lichidități al Ministerului Finanțelor sumele alocate în bugetele reale fiind disponibile la început de an și spre final de an la nivel de 2-3% din bugetele teoretice.

De asemenea, UNTRR sugerează statului să restituie TVA ușor și predictibil românilor și străinilor, astfel încât să atragă consum de carburant și să colecteze aceeași acciză, dar de la un volum mai mare. „Sugerăm statului să restituie TVA ușor și predictibil românilor și străinilor și astfel să atragă consum de carburant în România și să colecteze aceeași acciză de azi și TVA, dar de la un volum mai mare. Astăzi statul câștigă din ce nu restituie, abordare care va duce la o reducere a volumelor spre bucuria vecinilor și spre tristețea românilor”, arată UNTRR.

Olimpia Diaconiuc

Armata și poliția, mobilizare cu avioane și drone, pentru izolarea în case a 5 milioane de australieni

Cinci milioane de persoane se află joi în izolare la domiciliu în Melbourne, al doilea oraş ca mărime din Australia, care se confruntă cu...

Cum au recunoscut oficialii americani erorile testelor pentru Covid-19

Centrele americane pentru controlul și prevenirea bolilor, recunosc că desfășurarea defectuoasă a testelor SARS-CoV-2 în acest an reflectă erorile anterioare în dezvoltarea unui test...

Președintele sârb renunță la restricții după un val de proteste violente

Președintele sârb, Aleksandar Vucic, a declarat miercuri că ar putea fi evitată impunerea unei etape de carantină pentru combaterea reizbucnirii coronavirusului, după ce protestele...

Tăriceanu: Sper la o dezbatere serioasă pe legea carantinării, nu la un „aranjament subteran”

Președintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, susține că proiectul de lege privind carantinarea și izolarea persoanelor și bunurilor are o mulțime de probleme și trebuie...

Primarul din Giurgiu: M-am lepădat de tandemul toxic Bădălău-Mina. Candidez din partea Pro România

Primarul din Giugiu, Nicolae Barbu, a transmis o scrisoare către cetățeni prin care îi anunță că s-a ”lepădat” de PSD și de Niculae Bădălău....