vineri, 27 noiembrie 2020 - 22:52

Simularea Evaluării Naționale: Doar o treime dintre elevi au luat medii peste 5

Instanța decide repunerea în funcție și plata salariilor fostului șef Secție ATI de la Spitalul Universitar, Adriana Nica

Tribunalul București a decis că demiterea Adrianei Nica de la șefia secției ATI II din spitalul Universitar de Urgență a fost abuzivă, astfel că...

Crinuța Dumitrean, condamnată la peste șase ani de închisoare pentru retrocedările semnate lui Horia Simu

Crinuţa Dumitrean, fostă şefă a Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor (ANRP), a fost condamnată vineri de Curtea de Apel Bucureşti la 6 ani şi...

Lucian Duță, șase ani de închisoare și confiscarea conturilor din Elveția, pentru contractele semnate ca șef al CNAS

Fostul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) Lucian Duţă a fost condamnat, vineri, de Tribunalul Bucureşti, la şase ani de închisoare...

Germania îndeamnă statele UE să închidă pârtiile de schi pentru a ține sub control coronavirusul

Pe măsură ce se apropie sezonul de sărbătorilor de iarnă, relațiile europene se tensionează pe tema schiului. Germania solicită o abordare coordonată la nivelul...

Un număr de 50.920 de elevi de clasa a VIII-a reprezentând 30,58% au obținut medii peste 5 la simularea Evaluării Naționale.

Reprezentanții Ministerului Educației au precizat, într-un comunicat de presă, că “la nivel național, 50.920 de elevi (30,58%) au obținut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru elevii claselor a VIII-a”. Astfel, procentul notelor peste 5 la simularea Evaluării Naționale susținută de elevii claselor a VIII-a este de 60,54% la proba de Limba și literatura română, iar la Matematică – de 32,60%.

Rata de prezență s-a situat la 90,71%: din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 169.632 de elevi au participat la toate probele.

“În ceea ce privește rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezență de 90,71%) la proba de Limba și literatura româna, respectiv 32,60% (prezență de 90,20%) la matematică”, se precizează în comunicatul Ministerului Educației.

La proba de Limba și literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenți, aproximativ 76% au reușit să obțină note peste 5.

Pe tranșe de medii, se înregistrează următoarea situație statistică: 22.422 de medii între 5 și 5,99, 19.109 medii între 6 și 6,99, 15.985 de medii între 7 și 7,99, 11.989 de medii între 8 și 8,99, 3.850 de medii între 9 și 9,99, respectiv 7 medii de 10.

Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală – 46,29% (rata prezență – 90,10%), urmată de Brăila – 42,42% (rata prezenta – 76,61%) și Cluj – 40,62% (rată prezență – 91,37%).

Cele mai mici note s-au înregistrat în județele Vaslui – 19,32%, Călărași – 21,78% și Botoșani – 21,95%. În aceste județe prezența a fost, în medie, de aproximativ 90%.

Oficialii Ministerului Educației reamintesc că rolul simulărilor, atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori și părinț a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor, pentru ca, mai apoi, să se poată stabili planuri remediale individuale.

Ministerul Educației cere inspectoratelor școlare județene măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a.

Printre aceste măsuri se numără realizarea unei diagnoze clare a situației la nivelul fiecărui județ/ al fiecărei școli; analiza, în cadrul ședințelor cu directorii, a rezultatelor obținute de fiecare scoală, la simularea evaluării naționale; elaborarea de către fiecare scoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare națională și monitorizarea acțiunilor stabilite, de către inspectoratul școlar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice și al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul școlii, după orele de curs.

Alte măsuri se referă la personalizarea traseului de învățare pentru elevii cu probleme deosebite, care au obținut rezultate slabe la simularea evaluării naționale și efectuarea temelor diferențiate pentru asigurarea individualizării învățării.

În plus, Ministerul Educației anunță inspecții școlare de specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări aplicarea planurilor remediale la nivelul unităților de învățământ. Aceste inspecții vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul Ministerului Educației și de cei din inspectoratele școlare.

Pe de altă parte, oficialii ministerului au cerut Institutului de Științe ale Educației (ISE) o analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea Evaluării Naționale, astfel încât diagnoza rezultată la nivel național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii situației elevilor din învățământul gimnazial.

R.D.

Pârtii deschise și zeci de mii de turiști așteptați la ski pe Vala Prahovei

Minivacanţa de 1 Decembrie şi sărbătoarea Sfântului Andrei, vor umple Valea Prahovei de turişti, care vor avea voie să meargă în drumeţii pe munte,...

Pelerinajul de Sfântul Andrei, interzis în continuare de judecătorii constănțeni

Judecătorii Tribunalului Constanţa au respins, vineri, ca fiind inadmisibilă, cererea Arhiepiscopiei Tomisului de emitere a unei ordonanţe preşedinţiale pentru desfăşurarea, pe 30 noiembrie, a...

Constanța, dovada vie că restricțiile sunt de formă. În carantină, numărul infectărilor nu scade

Una dintre localitățile aglomerate în care s-a instituit carantina arată ca în orice altă zi normală, în care nu sunt impuse restricții suplimentare. Aceasta...

Iohannis, contrazis de Bruxelles. Numărul infectărilor nu va scădea până la sfârșitul anului

Garanțiile oferite cu un optimism debordant de președintele Klaus Iohannis în privința evoluției epidemiologice până la sfârștiul anului sunt contrazise de date oficiale ale...

Fostul șef al DGIPI anunță că dosarul său a rămas fără obiect

Fostul șef al DGIPI, Gelu Oltean, explică, pe blogul personal, că dosarul în care a fost arestat nu mai are obiectul infracțiunii de care...