12.4 C
București
joi, 25 aprilie 2024 - 5:17
No menu items!

Reacții dure în Italia după ce o mare companie aeriană își mută sediul de call-center în România. „Și șomerii italieni?”

spot_img

Italienii sunt revoltați de cea mai recentă decizie a companiei aeriene Ita, cea care înlocuiește cunoscuta Alitalia, de a muta sediul de call-center în România. Un deputat italian s-a declarat revoltat că o firmă de stat italiană va oferi locuri de muncă în România. „Este o barbarie. Este o conduită intolerabilă pe care guvernul trebuie să o oprească imediat ”, a spus politicianul.

Peste 600 de lucrători ai Almaviva Contact din Palermo și Rend din în Calabria sunt afectați dramatic de decizia comapniei de call center Covisian, care a câștigat licitația și care caută deja personal pentru call center în România, relatează Palermo Today.

Decizia a dus la reacții în lanț din partea politiceinilor italieni care acuză compania că „în loc să se gândească la lucrătorii Almaviva care ar trebui să facă obiectul clauzei sociale, caută personal în România”.

„Șomeri noi în Palermo, mai multe oportunități în România. Acesta este sfârșitul inacceptabil al poveștii call center-ului Ita după atribuirea licitației de către noua companie”, declară senatorul Forza Italia Renato Schifani.

„Am pus o altă întrebare miniștrilor competenți pentru a afla dacă veștile incredibile sunt adevărate”, a declarat Maurizio Gasparri, senatorul Forza Italia, referindu-se la căutarea de către compania Covisian a lucrătorilor din România.

„Compania Ita distruge munca unei companii care are peste 600 de angajați, în special în Palermo și în sudul Italiei, care are nevoie de locuri de muncă și merge să mute această activitate în România. Nu numai că respectarea clauzei sociale nu a fost garantată, dar acum aflăm că locurile de muncă nu vor mai fi disponibile în Palermo pentru că se mută în România. Ce face guvernul? Este tăcut și permite companiei Ita să efectueze o barbarie de acest fel. Este o conduită intolerabilă pe care guvernul trebuie să o oprească imediat ”, conchide el.

C.Dumitrescu