15.4 C
București
joi, 2 mai 2024 - 11:13
No menu items!

Pierderi uriaşe la CFR, în urma grevei de două ore

spot_img

CFR SA a anunțat pierderi substanțiale în urma grevei de vineri dimineață, care a durat două ore, între 07.00 şi 09.00.

„Din punct de vedere al traficului feroviar, menționăm faptul că la nivelul întregii rețele feroviare, între orele 07.00 – 09.00, erau programate să circule 397 de trenuri de călători, care aparțin celor 6 operatori de transport feroviar de călători.

Transmitem scuze tuturor călătorilor, care în această dimineață nu au putut beneficia de serviciul public de transport feroviar, dar și operatorilor de transport ferovoiar de călători și de marfă, care timp de 2 ore au fost în imposibilitatea de a-și desfășura activitatea în mod normal, înregistrând cu siguranță pierderi financiare, pierderi financiare pe care inclusiv compania noastră le înregistrează, deoarece o zi de grevă pe calea ferată înseamnă o pierdere financiară de aproximativ 1,5 milioane de lei din taxa de utilizarea a infrastructurii, neîncasată de la operatorii de transport!”, a transmis CFR SA.

Potrivit sursei citate, în Gara de Nord București, în același interval orar, erau programate să plece în cursă și să sosească 38 de trenuri, dintre care 16 cu plecare din Gara de Nord, începând cu ora 07.00, respectiv 22 de garnituri care urmau să sosească începând cu aceeași oră.

80% dintre garniturile programate să pornească în cursă, să sosească în stația de destinație, sau aflate în circulație, care au fost oprite în gări între orele 07.00 – 09.00, vor înregistra întârzieri pe tot parcursul acestei zile.

„Referitor la greva de avertisment din această dimineață, conducerea CFR SA transmite faptul că înțelege nemulțumirile angajaților, care au recurs la această acțiune, însă greva și perturbarea traficului feroviar NU reprezintă calea pentru rezolvarea situației actuale. Deși CFR SA, prin Ministerul Transporturilor, a transmis la Ministerului Finanțelor, 3 variante ale Bugetului de Venituri și Cheltuieli, toate cele 3 variante au fost respinse. Solicitările Ministerului Finanțelor au vizat prezentarea unui plan de restructurare a companiei în bugetul acestui an.

Însă, atragem atenția asupra faptului că o restructurare rapidă în acest moment ar pune în pericol TOATĂ activitatea companiei, în contextul în care măsurile impuse de Ministrul Finanțelor prevăd concedieri, concedieri care afectează grav funcționarea traficului și întreținerea infrastructurii de transport.

De asemenea, tragem un semnal de alarmă, deoarece este exclus să acceptăm lipsa banilor pentru siguranța feroviară, dincolo de problema datoriilor companiei, care nu poate fi rezolvată în câteva luni și considerăm că NU poți să te joci cu soarta a sute de mii de oameni (angajații ai CFR și familiile acestora) și a milioane de pasageri, plus operatori care folosesc infrastructura feroviară. Infrastructura feroviară este sector strategic de transporturi, un sector care la ora actuală ARE ÎN DERULARE, doar prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), 144 CONTRACTE în valoare de 15,44 MILIARDE LEI, pentru modernizarea infrastructurii feroviare, o rețea feroviară care, în actualul context strategic, este esențială pentru transportul de cereale, iar avizarea negativă a Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe acest an, principala cauză a grevei de avertisment în care s-a aflat o parte a salariaților companiei, afectează în mod direct nu doar continuarea negocierilor cu partenerii sociali, pentru încheierea Contractului Colectiv de Muncă, dar și blocarea absorbției de fonduri europene, reducând astfel capacitatea Statului Român de a implementa programele de modernizare a infrastructurii”, a precizat CFR.

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane a organizat, vineri, o grevă de avertisment, angajații de pe calea ferată cerând salarii mai mari şi condiţii de lucru mai bune.

Trenurile care urmau să sosească sau să plece din Gara de Nord înregistrau vineri dimineață sute de minute întârziere. Cea mai mică întârziere a unor trenuri care urmau să sosească în Capitală era de 80 de minute, fiind trenuri aşteptate de la Piteşti, Braşov şi Craiova.

                                                                                                                  Adina Silav