5.1 C
București
vineri, 21 ianuarie 2022 - 1:10
No menu items!

Peste 4000 de apeluri la 112 prin eCall, sistemul prin care mașinile apelează singure în cazul unui accident

spot_img

ECall este un sistem de comunicații în caz de urgență, amplasat la bordul unui autovehicul. Intervenția în cazul unui accident este mult mai rapidă datorită software-ului care sună automat la 112 și transmite informații importante pentru localizare. Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a prezentat, marți, tehnologia eCall și a anunțat că în 16 luni au fost înregistrate peste 4000 de apeluri prin eCall.

În perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 în urma producerii unor evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 3.436 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului.

„În cazul producerii unui accident rutier, acestea (sistemele eCall-n.r.) generează automat apelarea numărului 112 și transmiterea către Serviciul de urgență a informațiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare: poziția geografică a mașinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului – automat sau manual”, a transmis marți STS.

Cum funcționează

Imediat după producerea unui accident, odată cu activarea senzorilor de impact este lansat un apel către numărul unic de urgență 112. De asemenea, mașina furnizează informații precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat și direcția de mers.

După transmiterea datelor, se stabilește o legătură de voce între ocupanții autovehiculului și 112. Echipele de salvare vor avea suficiente informații pentru a ajunge la locul accidentului, chiar dacă toți ocupanții mașinii sunt inconștienți.

Serviciul de urgență 112 a fost configurat special pentru a putea recepționa astfel de mesaje încă din 2013, dar abia pentru mașinile fabricate după 2018 a devenit obligatorie instalarea sistemului eCall.

Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018.