Ministrul afacerilor interne: Trebuie să demisionez pentru că în mandatul meu s-au luat cele mai multe mijloace de protecţie pentru poliţişti?

Ministrul afacerilor interne, Carmen Dan, a declarat, luni seara, într-o conferință de presă, că, după moartea polițistului din Timiș, dotarea Ministerului Afacerilor Interne este subiectul care poate fi în continuare dezbătut. “Dar oare trebuie să-mi dau demisia pentru că am adus cel mai mare buget al MAI din ultimii 10 ani? Sau pentru că în mandatul meu s-au luat cele mai multe mijloace de protecţie pentru poliţişti, veste antiînjunghiere şi veste antiglonţ. Sau pentru că în ultimii 2 ani s-au achiziţionat cele mai multe autospeciale după cele din mandatul ministrului Oprea, din 2015, cu care sunt în mod constant comparată de către anumiţi sindicalişti?”, s-a întrebat retoric ministrul. 

Dincolo e situaţia tragică, suferinţa familiei şi camarazilor, subiectul principal pe care-l putem discuta acum, la rece, după ce emoţia a trecut, este dotarea poliţiei. În acest domeniu, am destule lucruri care nu mă pot mulţumi, cu atât mai mult cu cât e responsabnilitatea ministrului să aducă resurse financiare şi logistice pentru nevoile Ministerului. Dar oare trebuie să-mi dau demisia, pentru că am adus cel mai mare buget al MAI din ultimii 10 ani? Sau pentru că în mandatul meu s-au luat cele mai multe mijloace de protecţie pentru poliţişti, veste antiînjunghiere şi veste antiglonţ? Sau pentru că în ultimii 2 ani s-au achiziţionat cele mai multe autospeciale după cele din mandatul ministrului Oprea, din 2015, cu care sunt în mod constant comparată de către anumiţi sindicalişti?”, a declarat Carmen Dan.

Carmen Dan: Cred că este normal ca alocarea si prioritizarea să se facă stabilind ca principală prioritate nevoia de protejare a propriilor angajați

Carmen Dan a mai subliniat că gradul de înzestrare a parcului auto a MAI va fi, anul acesta, de 60%, comparativ cu cel din 2017, când era de 40%.

Răspunzând întrebărilor jurnaliștilor, ministrul a precizat că, în opinia sa, alocarea și prioritizarea achiziilor este normal să se facă stabilind ca principală prioritate nevoia de protejare a propriilor angajați. “Al doilea principiu a fost acela de a asigura nevoia, în primul rând în zona operativă, pentru că este cea mai expusă”, a mai spus ministrul.

R.D.

NICIUN COMENTARIU