21 C
București
sâmbătă, 18 septembrie 2021 - 4:24

Enel, campionul reclamațiilor făcute de clienți

spot_img

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a anunțat, marți, că Enel este compania pe numele căreia s-au depus cele mai multe reclamaţii, în perioada 1 iulie 2020 – 30 iunie 2021.

Potrivit ANRE, în perioada menţionată, autoritatea a gestionat un număr de 11.256 de reclamaţii, dintre care 8.053 în sectorul energiei electrice şi 3.203 în sectorul gazelor naturale, în contextul liberalizării pieţelor.

Enel Energie Muntenia a avut 2.481 de plângeri şi a primit 132 de amenzi în valoare de 1,325 milioane de lei. Enel Energie a generat 1.210 reclamaţii şi a primit 105 sancţiuni de 1,22 milioane de lei, arată ANRE în datele furnizate pentru Agerpres.

În topul furnizorilor de electricitate unde au fost semnalate diferite probleme se află  Electrica Furnizare , E.ON Energie, CEZ Vânzare și Hidroelectrica.

Principalele aspecte reclamate au fost modul de facturare a energiei, contractarea, procedura de schimbare a furnizorului, aspecte legate de conectare şi deconectare, precum şi relaţia cu clienţii.

În ceea ce priveşte piaţa gazelor, E.ON Energie este compania cea mai amendată. ANRE a primit pe numele ei 231 de reclamaţii şi a dat 42 de amenzi în valoare de 560.000 de lei.

Enel Energie Muntenia este a doua, cu 155 de reclamaţii şi 19 amenzi de 225.000 de lei. Urmează Engie România, Nord Gaz, Nova Power & Gas, Enel Energie, Premier Energy, Energia Gas & Power şi Electrica Furnizare.

Consumatorii au reclamat pe piaţa gazelor nereguli cu privire la facturare, schimbarea furnizorului, preţul gazelor, dar şi calitatea acestora.

ANRE precizează că nu încasează venituri din amenzi, aceste sume constituind venituri la bugetul de stat.

Piaţa de electricitate din România a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021, iar cea de gaze la 1 iulie 2020.

                                                                                                                   Adina Silav