5.5 C
București
luni, 25 octombrie 2021 - 11:00

Cum se simt românii după 1 an și jumătate de pandemie?

spot_img

Măsurile de relaxare a restricțiilor anti-pandemie au generat o serie de reacții pozitive în rândul românilor care aleg iubirea, prietenia și bucuria. Aceasta este concluzia unui nou studiu Reveal Marketing Research, realizat în perioada 10-17 mai 2021. Cercetarea arată care este starea emoțională a românilor după 1 an și jumătate de pandemie, este realizată lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și de evoluția lor în timp. SURSA AICI

Chestionați cu privire la starea lor de spirit în contextul pandemiei, aflăm că tinerii carieriști și familiile tradiționale sunt cei mai multumiti vis-à-vis de starea lor emoțională (23%).

„În România, măsurile de relaxare a unor restricții anunțate de autorități pe 13 mai, au generat o serie de emoții pozitive în rândul populației. Comparativ cu vara anului trecut, cifrele au crescut considerabil și ne aşteptăm ca acest teritoriu emoţional să fie din ce în ce mai puternic, în contextul relaxării graduale a restricţiilor. “, spune Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

În luna mai, pe primul loc se situează „teritoriul iubirii, prieteniei și al bucuriei“, cu o creștere de 3% față de mai 2020. „Teritoriul depășirii obstacolelor și al schimbării“ trece pe locul doi în motivațiile românilor în această lună, înregistrând o scădere de 3%. Această scădere ar putea fi explicată în asociere cu creșterea în „teritoriul prieteniei și al bucuriei“, românii având tot mai mult posibilitatea să se îndrepte spre cei apropiați și să se bucure de compania lor. De asemenea, o altă explicație ar fi ridicarea restricțiilor de circulație pe timp de noapte și eliminarea portului măștii în exterior, care de asemenea, contribuie la creșterea importanței relațiilor sociale. 

„Teritoriul stabilitate, responsabilitate, credință“ a scazut cu 8% comparativ cu luna aprilie și continuă să înregistreze scăderi din luna martie. Comparativ cu anul 2020, a scăzut în importanță „teritoriul stabilității, responsabilității, credinței“ (5%), dar a crescut importanța prieteniei și a bucuriei cu 3%. Românii par a simți o nevoie acută de relații sociale.

La nivel național s-au înregistrat procente ridicate față de mai multe aspecte ale vieții, comparativ cu luna aprilie. Astfel, cele mai ridicate procente se regăsesc în cazul stării de spirit (11% în plus față de luna aprilie), al situației financiare (6% în plus față de luna aprilie) și al modului de petrecere a timpului liber  (1% în plus față de luna aprilie). Aceste creșteri de la o lună la alta pot fi asociate cu anunțarea noilor măsuri de relaxare care intrau în vigoare la data de 1 iunie. 

Satisfacția față de modul în care românii își petrec timpul liber este în continuare într-un trend ascendent (de la 50% în mai 2020, la 53% în mai 2021), alături de satisfacția față de venituri (de la 46% în mai 2020, la 49% în mai 2021). Familiile moderne constituie în continuare segmentul cel mai mulțumit de carieră/locul de muncă și de venituri, alături de tinerii profesioniști.

În ceea ce privește cumpărăturile, în luna mai, se observă o creștere a cheltuielilor aferente produselor ce răspund nevoilor de bază ale oamenilor (produse alimentare, de igienă, de curățare a casei și alte utilități etc.). De asemenea, cresc cu 6% cheltuielile ce răspund nevoii de integrare socială (ieșiri în oraș, pub-uri, restaurante), cel mai probabil pe fondul eliminării restricțiilor care limitau într-o anumită măsură viața socială a românilor (în special în weekend). Românii continuă să economisească mai mult în această lună (comparativ lunii anterioare în special), având probabil în minte posibilitatea de a merge în concediu.  

Produsele destinate dezvoltării personale și stimei de sine sunt în general consumate de către mileniali (produse legate de hobby-uri si produse tehnologice in special, cu procente de peste 18%).

Dintre produsele cu o componentă de integrare socială cel mai consumate sunt cadourile pentru cei dragi (23%). Pentru această componentă, cele mai mari vânzări sunt generate de familiile moderne. 

Segmentele care economisesc cel mai mult sunt persoanele mature singure, milenialii și tinerii profesionisti (procente de aproape 30%).