Telekom Romania anunță venituri în scădere anuală cu 7,8% pentru T1

Operatorul Telekom Romania a anunțat miercuri că veniturile din T1 2016 veniturile au fost de 137,1 milioane euro, cu 7,8% mai scăzute decât în T1 2015, iar EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) a fost de 20,5 milioane euro, în scădere anuală cu 37,5%.

”Primele trei luni din 2016 reflectă o performanță pozitivă a veniturilor aferente operațiunilor mobile, în timp ce veniturile operațiunilor fixe au scăzut, parțial pe fondul descreșterii pe segmentul de voce fixă. Oferta de servicii convergente fix-mobil sub umbrela MagentaONE rămâne un motor de creștere important pentru Telekom Romania, cu un avans de 30% în primul trimestru al anului curent față de finalul anului 2015. În plus, datele mobile au generat o creștere solidă a bazei de clienți pentru serviciile de broadband mobil, atât pe segmentul rezidențial, cât și pe segmentul business”, a declarat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

Pe segmentul TV, baza de clienți a crescut cu 2,5% în T1 2016comparativ cu T1 2015, până la 1,449milioane, în timp ce veniturile aferente acestuia s-au menținut relativ stabile, cu o scădere de 1% în T1 2016 vs. T1 2015.

Numărul abonaților de Internet broadband a scăzut în T1 2016 cu 1,8% la 1,195 milioane comparativ cu aceeași perioadă a anului 2015, iar veniturile au scăzut cu 4% de la un an la altul. 

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a crescut cu 1% în T1 2016 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 4,827 milioane.

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 113 milioane euro înT1 2016, reprezentând o creștere cu 9,5% față de primul trimestru al anului 2015. Veniturile din servicii aferente primului trimestru al anului au fost de 77,1milioane euro, în scădere cu 1,9% față de T1 2015.

Veniturile din serviciile de broadband mobil au înregistrat o creștere de 6,4% în T1 2016 față de același trimestru al anului trecut, iar baza de clienți ai serviciilor de broadband mobil a crescut cu 15,3% în aceeași perioadă. Numărul de clienți 4G a crescut de 6 ori (629%) în T1 2016 față de T1 2015, în timp ce traficul de date 4G a crescut de aproape 8 ori (780%) raportat la aceeași perioadă.

La sfârșitul primului trimestru al anului 2016, baza totală de clienți (inclusiv Zapp) a fost de 5,654 milioane, în scădere cu 4% față de T1 2015.

Baza de clienți postpaid reprezintă 29% din baza totală de clienți.

ARPU (Venitul mediu pe utilizator) a fost de 4,4 euro în T1 2016.

V.B.

 

NICIUN COMENTARIU