18 C
București
duminică, 28 aprilie 2024 - 22:59
No menu items!

Zara VS războiul din Gaza

spot_img

Într-o recentă răsturnare de situație, Zara, popularul retailer fast-fashion, a fost criticat pentru ultima sa campanie publicitară intitulată „The Jacket”, despre care criticii susțin că evocă imagini din războiul dintre Israel și Hamas, ceea ce a dus la acuzații de insensibilitate. Campania, în care apare modelul Kristen McMenamy și care a fost fotografiată de Tim Walker, a fost întâmpinată cu reacții negative semnificative din partea publicului, ceea ce a determinat Zara să elimine imaginile controversate de pe pagina sa oficială de Instagram.

Fotografiile, care o înfățișau pe doamna McMenamy ținând în mână un manechin înfășurat într-o pânză albă și un altul cu pudră albă împrăștiată pe podea, au atras critici dure, susține The New York Times.

Foto-Kristen McMenamy-  The New York Times
Foto-Kristen McMenamy- The New York Times
 Foto-Kristen McMenamy- New York Times
Foto-Kristen McMenamy- New York Times

 

Unii utilizatori au subliniat asemănările dintre această campanie și fotografiile de război dureroase care surprind consecințele conflictului dintre Israel și Hamas, în special scenele cu palestinieni care își cară cei dragi în saci mortuari albi pătați de sânge.

Ca răspuns la această controversă, Zara a emis marți o declarație în care și-a exprimat regretul pentru orice ofensă provocată. Compania a precizat că această campania a fost conceptualizată în iulie și fotografiată în septembrie, înainte de atacul din 7 octombrie al Hamas asupra Israelului. Zara a subliniat că intenția din spatele campaniei a fost doar aceea de a prezenta articole de îmbrăcăminte realizate artizanal într-un context artistic, distanțând-o de orice conotație politică sau sensibilă.

 

În ciuda acestei clarificări, clienții au cerut boicotarea brandului, afirmând că decizia de a lansa campania în decembrie, pe fondul conflictului în curs de desfășurare, a demonstrat insensibilitate. Platformele de socializare au fost inundate de critici, unii utilizatori exprimându-și dezamăgirea față de ceea ce au perceput ca fiind o lipsă de conștientizare a actualității în cadrul departamentului de marketing al Zara.

Au izbucnit proteste în fața magazinelor Zara din Tunisia și Germania, demonstranții fluturând steaguri palestiniene, scandând sloganuri și chiar stropind cu vopsea roșie vitrinele magazinelor. Incidentul a reaprins amintirile legate de asocierea anterioară a Zara cu conflictul, deoarece compania l-a condamnat pe unul dintre designerii săi șefi în 2021 pentru că a trimis mesaje online antipalestiniene.

 

În timp ce Zara se confruntă cu consecințele acestei controverse, incidentul servește drept o reamintire a echilibrului delicat pe care companiile trebuie să îl atingă în eforturile lor de marketing, în special în perioadele de conflict global. Reacția publicului subliniază importanța sensibilității culturale și a conștientizării în crearea și lansarea campaniilor publicitare.

 

Amalia-Alessandra