6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024 - 6:38
No menu items!

Theodor Stolojan critică Guvernul Cîțu: „România se împrumută deja peste măsură”

spot_img

Fostul premier Theodor Stolojan a criticat Guvernul Cîțu, spunând că se împrumută deja peste măsură, iar economia este încă în recesiune. Criticile liderului PNL vin și în contextul în care el este președintele comisiei de organizare a Congresului PNL, unde candidații pentru șefia partidului sunt Ludovic Orban și actualul premier, Florin Cîțu.

Într-o intervenție telefonică la emisiunea Decisiv, moderată de Cătălina Porumbel la Antena 3, liderul PNL a vorbit despre capacitatea României de a reuși să susțină o creștere a alocațiilor începând cu 1 iulie 2021:

„La ora actuală, din câte am înțeles, nu a fost prevăzută în buget această creștere de la 1 iulie. Este datoria coaliției să analizeze această problemă, să vadă execuția bugetului la 6 luni și să ia o decizie. Trebuie întreruptă această practică a politicienilor români care nu țin seama de nicio realitate economică. Ceea ce Guvernul și-a propus prin acest PNRR este să stabilească un mod economic de mișcare a tuturor drepturilor sociale în funcție de capacitatea economiei.

România se împrumută deja peste măsură. Țara produce, dar nu reușim să colectăm impozitele la nivelul a ceea ce producem și, în același timp, am adoptat un mode economic bazat pe impozite și taxe mici, comparativ cu țările cu care ne comparăm și vrem să fim ca ele. Nu putem propune și adopta în veselie dublare, creștere cu 40% când economia a fost în recesiune, anul trecut. Ne-am revenit la nivelul din 2019. Nu am sărit peste 2019“, a precizat Theodor Stolojan, la Antena 3.