Studiu: Cât de mult sunt influențați părinții de opinia tinerilor în procesul de cumpărare

Adulții apelează la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziționeze anumite produse, considerând că aceștia sunt mult mai informați datorită modului în care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informație, potrivit unui studiu cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță la finalul anului 2015.

”Tinerii din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani, sunt precauți atunci când vine vorba de cheltuit proprii bani, deoarece sumele pe care le dețin îi îndeamnă la chibzuială. Compensează însă prin comportamentul frecvent întâlnit, de a influența cumpărăturile pe care le fac părinții: fie cele de zi cu zi, fie achizițiile de lungă durată”, potrivit unui comunicat al companiei.

Influența copiilor asupra părinților:

  • alegerea gadgeturilor sau a produselor electronice și electrocasnice – 72%
  • achiziția de produse sau servicii – 66%
  • alimentele consumate acasă – 54%
  • alegerea instituțiilor bancare – 42%
  • destinațiile de vacanță – 41%
  • comportamentul față de mediul înconjurător – 40%
  • medicii vizitați – 37%
  • programele tv și filmele urmărite – 34%
  • hainele pe care le poartă – 33%
  • alegerile politice – 15%

Studiile calitative realizate în cea de-a doua jumătate a lui 2015 au arătat cătinerii sunt mult mai interesați de experiențe decât de produse.

”De asemenea, dezvoltarea companiilor ce oferă instant servicii a căror achiziție nu este necesară (cum ar fi Uber) creează un nou trend în rândul tinerilor în ceea ce privește proprietatea asupra bunurilor (7 din 10 tineri români preferă să împartă lucruri și nu să le dețină), dar și așteptări legate de accesul în timp real la produse și servicii. Pe lângă conținut și experiențe relevante, tinerii așteaptă ca brandurile să le ofere în plus șansa de a dobândi noi competențe, de a le recomanda noi trenduri”, a declarat Lăcrămioara Loghin, director general Exact Cercetare și Consultanță.

Pentru 7 din 10 tineri este important ca brandul să le reflecte personalitatea, 6 din 10 afirmând că își doresc să găsească branduri cărora să le fie loiali. ”Tinerii sunt extrem de preocupați de ecologia mondială, 74% dintre tinerii români apreciind brandurile care se implică în astfel de campanii. Drept urmare, companiile ar trebui să aibă în vedere crearea unor produse ecologice sau dezvoltarea de programe care să vizeze schimbări pozitive asupra mediului”, mai spune Lăcrămioara Loghin.

Acest lucru nu înseamnă însă că decizia finală de cumpărare nu este luată după o analiză atentă a prețurilor. Tinerii din România afirmă în procent de 70% că urmăresc chiar în social media brandurile care acordă discounturi și oferte speciale.

Studiul cantitativ a fost realizat în luna noiembrie 2015, aplicat asupra persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 59 de ani, rezidente în mediul urban și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 629 de respondenți, dintre care 179 cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani.

V.B.

NICIUN COMENTARIU