joi, 22 octombrie 2020 - 15:45

Studiu: Cât de mult sunt influențați părinții de opinia tinerilor în procesul de cumpărare

Revoltă în PSD după ce fiul lui Cristian Popescu Piedone a fost impus pe listele pentru parlamentare

Primarul municipiului Fălticeni, Cătălin Coman, vicepreședinte al organizației județene PSD Suceava, s-a declarat revoltat de impunerea de la centru pe un loc eligibil pe...

„Este pandemia secolului. Toate sistemele medicale din lume au clacat”

Managerul Institutului Matei Balș, medicul Adrian Streinu Cercel, susține că pandemia va mai dura încă 2 ani, iar soluția pentru a face față crizei...

Șerban Nicolae a demisionat din PSD: Am fost tras pe tușă că așa vor adversarii politici

Senatorul Șerban Nicolae a decis să demsioneze din PSD, după ce nu a fost pus pe lista pentru alegerile parlamentare. Șerban Nicolae susține că el...

CCR se pronunță azi pe conflictul dintre Parlament și Parchetul General, în cazul dosarului deschis lui Tăriceanu

Curtea Constituţională a României s-ar putea pronunţa, astăzi, pe cererea de soluţionare a unui conflict juridic dintre Senat şi Parchetul de pe lângă Înalta...

Adulții apelează la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziționeze anumite produse, considerând că aceștia sunt mult mai informați datorită modului în care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informație, potrivit unui studiu cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță la finalul anului 2015.

”Tinerii din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani, sunt precauți atunci când vine vorba de cheltuit proprii bani, deoarece sumele pe care le dețin îi îndeamnă la chibzuială. Compensează însă prin comportamentul frecvent întâlnit, de a influența cumpărăturile pe care le fac părinții: fie cele de zi cu zi, fie achizițiile de lungă durată”, potrivit unui comunicat al companiei.

Influența copiilor asupra părinților:

  • alegerea gadgeturilor sau a produselor electronice și electrocasnice – 72%
  • achiziția de produse sau servicii – 66%
  • alimentele consumate acasă – 54%
  • alegerea instituțiilor bancare – 42%
  • destinațiile de vacanță – 41%
  • comportamentul față de mediul înconjurător – 40%
  • medicii vizitați – 37%
  • programele tv și filmele urmărite – 34%
  • hainele pe care le poartă – 33%
  • alegerile politice – 15%

Studiile calitative realizate în cea de-a doua jumătate a lui 2015 au arătat cătinerii sunt mult mai interesați de experiențe decât de produse.

”De asemenea, dezvoltarea companiilor ce oferă instant servicii a căror achiziție nu este necesară (cum ar fi Uber) creează un nou trend în rândul tinerilor în ceea ce privește proprietatea asupra bunurilor (7 din 10 tineri români preferă să împartă lucruri și nu să le dețină), dar și așteptări legate de accesul în timp real la produse și servicii. Pe lângă conținut și experiențe relevante, tinerii așteaptă ca brandurile să le ofere în plus șansa de a dobândi noi competențe, de a le recomanda noi trenduri”, a declarat Lăcrămioara Loghin, director general Exact Cercetare și Consultanță.

Pentru 7 din 10 tineri este important ca brandul să le reflecte personalitatea, 6 din 10 afirmând că își doresc să găsească branduri cărora să le fie loiali. ”Tinerii sunt extrem de preocupați de ecologia mondială, 74% dintre tinerii români apreciind brandurile care se implică în astfel de campanii. Drept urmare, companiile ar trebui să aibă în vedere crearea unor produse ecologice sau dezvoltarea de programe care să vizeze schimbări pozitive asupra mediului”, mai spune Lăcrămioara Loghin.

Acest lucru nu înseamnă însă că decizia finală de cumpărare nu este luată după o analiză atentă a prețurilor. Tinerii din România afirmă în procent de 70% că urmăresc chiar în social media brandurile care acordă discounturi și oferte speciale.

Studiul cantitativ a fost realizat în luna noiembrie 2015, aplicat asupra persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 59 de ani, rezidente în mediul urban și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 629 de respondenți, dintre care 179 cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani.

V.B.

Guvernul face angajări, în timp ce închide locuri de muncă în mediul privat

În plină criză economică și socială, care a dus la închiderea de zecii de mii de locuri de muncă, în sistemul public angajările pe...

Statul a distribuit doar 1,6% din măștile produse de utilajul de 1 milion de euro inaugurat cu fast de Orban

Doar 60.000 măști au fost distribuite din cele produse de utilajul de 1.000.000 euro, inaugurat cu mare fast de Orban. De ce s-au livrat...

Conducerea PSD a invalidat lista lui Oprișan. Liderul de la Vrancea: „Ciolacu nu e stăpân”

Consiliul Politic Naţional al PSD a decis, marți, să invalideze lista candidaților PSD Vrancea la alegerile parlamenare, au declarat surse social-democrate pentru ȘTIRIPESURSE.RO. Marian Oprişan...

Județul cel mai afectat de COVID suspendă testările PCR, în plină explozie de infectări

În plină explozie a infectărilor cu noul coronavirus în România, conducerea Direcției de Sănătate Publică Alba a suspendat recoltările pentru testele COVID, de miercuri...

Mutările ofițerilor incomozi continuă în Poliția Română

Revolta polițiștilor cinstiți a atins noi cote, marți, când Șeful Poliției din Centrul Vechi al Capitalei, numit în funcție în urma unui concurs, a...