12.4 C
București
joi, 25 aprilie 2024 - 3:24
No menu items!

Românii își văd de treabă în țară. Topul constructorilor în vremea pandemiei. Un proiect important, finalizat înainte de termen

spot_img

Marile proiecte în infrastructura rutieră continuă să se deruleze, în ciuda pandemiei de coronavirus care a paralizat multe ramuri ale economiei țării.

Un top al lucrărilor pe proiectele de infrastructură arată că au fost raportate progrese semnificative în luna martie, iar cel mai avansat constructor român este firma Alpenside, pe lotul Râșnov – Cristian, din Autostrada Comarnic – Brașov, urmat de compania lui Dorin Umbrărescu, cu lotul din Autostrada „Ford”, și de italienii de la Astaldi, cu Podul de la Brăila.

Constructorul român Alpenside a finalizat un sfert din lucrările la lotul Râșnov – Cristian din Autostrada Comarnic – Brașov, după ce a raport luna trecută un avans de 6,51 puncte procentuale, potrivit datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Conform ministrului transporturilor, Lucian Bode, care a efectuat recent o vizită pe șantier, acest lot ar putea fi deschis circulației până la finele anului. Cu mult înainte de termenul prevăzut în contract.

În clasamentul constructorilor din luna martie urmează altă firmă românească, Sa&Pe Construct, controlată de Dorinel Umbrărescu, scrie economica.net. Aceasta a raportat un progres de 6,24 puncte procentuale pe lotul 1 din tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești („Autostrada Ford”).

Clasamentul este ocupat și de italienii de la Astaldi, cu un avans de peste 4 puncte procentuale la Podul suspendat de la Brăila (Golden Gate-ul românesc).

Umbrărescu a avut un progres de 3,65 puncte procentuale și pe lotul 2 din tronsonul 2 al DX Craiova – Pitești.

Tot pe Autostrada Ford, respectiv pe tronsonul 1, au avansat și italienii de la Tirrena Scavi cu 3 puncte procentuale luna trecută.

De asemenea, un progres de 3 puncte procentuale au raportat și orădenii de la Trameco pe lotul Biharia – Borș din Autostrada Transilvania, care au executat astfel până în martie 77% din lucrări.

În clasament urmează grecii de la Aktor, cu un avans de 2,95 puncte procentuale, datorat subcontractării unor lucrări pe lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda către firme românești.

Asocierea Astaldi – Max Boegl se apropie de finalizarea lucrărilor pe lotul Iernut – Chețani din Autostrada Transilvania, unde au ajuns la un grad de execuție 88,34% în martie, după un avans de peste 2 puncte procentuale. Conform estimărilor oficiale, acest lot ar putea fi gata în luna iunie. Italienii de la Pizzarotti au raportat la rândul lor un avans de circa un punct procentual pe lotul 1 din Autostrada Sebeș – Turda în martie, ajungând la un stadiu al lucrărilor de 84,60%.