4 C
București
vineri, 3 decembrie 2021 - 4:31
No menu items!

Reguli noi pentru serviciile de taxi din Capitală. Uber și Taxify ar putea dispărea

spot_img

Capitala va avea de transport în regim taxi doar efectuat de transportatorii autorizaţi care au servicii de dispecerat autorizate de municipalitate, astfel serviciile de tip Uber sau Taxify având de suferit și urmând a fi excluse de pe piață.

Proiectul prevede şi reguli pentru şoferi, precum interzicerea refuzării unei curse, ţinută adecvată obligatorie, precum şi dotarea maşinii cu sistem POS, pentru plata cu cardul. „Cu toţii ne dorim ca cetăţenii din Bucureşti care apelează la taxi să poată merge în condiţii de siguranţă şi confort. Îi respectăm pe bucureşteni şi prin prisma hotărârii pe care o vom lua astăzi. Vom avea un proiect care va modifica şi va aduce îmbunătăţiri: va exista un set de reguli pe care eu le numesc europene care vor trebui respectate. Va fi interzisă refuzarea unei curse sub diferite pretexte şi vor fi sancţiuni. Vor fi interzise bonusurile, şoferii sunt obligaţi să aibă o ţinută decentă, să nu fumeze în maşină, să nu dea muzica tare, să nu vorbească la telefon, să nu angajeze cu clientul discuţii pe subiecte sensibile care ar putea contraveni porincipiilor clientului. Sunt încă alte elemente care vor duce la securitate şi confort. Toţi taximetriştii vor fi obligaţi să poată oferi posibilitatea să plătească cu cardul şi toţi vor trebui să aibă aplicaţii, pentru ca orice client să poată solicita taximetrul şi online”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea, la începutul şedinţei CGMB.

Potrivit proiectului, serviciile de dispecerat vor fi obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi care îşi desfăşoară activitatea de transport în regim de taxi din Bucureşti şi nu se pot executa decât de dispecerii taxi autorizaţi de PMB. De asemenea, şoferii vor mai fi obligaţi să aibă ţinută adecvată, pantaloni, cămaşă, sacou, să menţină maşina curată, să îi ajute pe clienţi la urcarea şi coborârea din autovehicul, dacă i se solicită şi să nu refuze transportul persoanei cu mobilitate redusă. În cazul nerespectării obligaţiilor, amenda se ridică la 4.500 – 5.000 de lei. „Întrucât ultima modificare a legii taximetriei nu a ţinut cont de situaţia existentă privind utilizarea în mod nelegal a unor variante tehnologice noi de preluare a comenzilor taxi (aplicaţii informatice, comenzi online) din partea clienţilor şi din partea unor persoane juridice neautorizate ca dispecerate taxi conform legii, iar această activitate a luat o amploare deosebită creând inclusiv o concurenţă neloială operatorilor dispeceri taxi autorizaţi, se impune modificarea în regim de urgenţă a actualului regulament local de taxi”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

PNL a anunțat că se opune proiectului de hotărâre prin care serviciile de tip Uber/Taxify sunt „excluse de pe piaţă” în Bucureşti, a declarat marţi Ciprian Ciucu, consilier general PNL, relatează Agerpres. „Cu aproximativ 40 de minute înainte de şedinţa CGMB am primit un nou proiect pe ordinea de zi, care nu prevede nici mai mult nici mai puţin decât ca serviciile cunoscute de tip Uber sau Taxify să nu mai poată să fie operaţionale în Bucureşti. E nevoie de mai multe proceduri suplimentare şi aşa cum sunt puse în acel regulament care face referire special la ele, la aplicaţii şi la site-uri, ei practic nu vor mai putea să funcţioneze în Bucureşti. Amenzile prevăzute în proiectul de hotărâre sunt între 4.000 şi 5.000 de lei pentru cei care fac astfel de servicii de transport de persoane în Bucureşti. (…) Noi, PNL, ne opunem acestui proiect, pentru că vrem să fie piaţa liberă. Putem să ne gândim în schimb cum să creştem calitatea serviciilor de taxi care sunt reglementate în acest moment, asta da, ne putem uita”, a afirmat Ciucu, înainte de şedinţa CGMB.

El a menţionat că proiectul de hotărâre este motivat în sensul că ar trebui să fie toată lumea aliniată, autorizată. „Regulile Uber, sistemul de management al calităţii Uber este net superior celui de taxi pe care Primăria îl are deja reglementat. Dacă ar fi mers până acum serviciul de taximetrie în Bucureşti astfel încât să ofere servicii civilizate de transport, atunci aş mai fi zis, dar în acest fel nu cred că se justifică scoaterea acestor operatori de pe piaţă, lipsindu-i pe bucureşteni de servicii de transport asemănător celor de taxi de calitate”, a subliniat Ciucu.

Olimpia Diaconiuc