luni, 30 noiembrie 2020 - 7:44

Privatizarea CFR Marfă amânată?

Tragedia de la Piatra Neamț: Singurul supraviețuitor al incendiului a ieșit de la terapie intensivă

Pacientul adus în stare gravă la unitatea mobilă Leţcani de la Spitalul Judeţean Neamţ în urma incendiului din 14 noiembrie se simte mai bine,...

Poliția și jandarmeria Constanța, mobilizate pentru Pelerinajul de Sfântul Andrei ca pentru un Hram normal

„Dispozitive uzuale pentru un astfel de eveniment” şi „nu au fost adoptate măsuri suplimentare faţă de anii precedenţi” şi nici „nu au fost mobilizate...

Președintele Klaus Iohannis a stâlcit comorbiditățile

Președintele Klaus Iohannis a reușit să greșească forma celui mai des-utilizat substantiv din această pandemie. Liderul de la Cotroceni a spus “comorbități”, în loc...

Ministrul Sănătății: Vaccinul anticovid, „sezonier”, ca și cel antigripal

Populația generală a României ar putea fi vaccintă în lunile martie-aprilie ale anului viitor. Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat că vaccinul împotriva noului...

Strategia de privatizare a CFR Marfă nu a primit avizul CSAT, astfel că noul termen de privatizare ar putea fi amânat pentru primele luni ale anului 2013, susțin oficiali din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

“Fără avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) nu putem continua. Este cu atât mai curioasă această poveste cu cât CSAT a emis la un moment dat un aviz, acum un an. Avizul CSAT de atunci recomanda să se privatizeze mai mult de 50%”, susține Horaţiu Buzatu, secretar general adjunct în minister. Amânarea cu o lună a emiterii avizului CSAT, crede oficialul, ar împinge privatizarea la finalul primei luni din anul viitor.

Ministerul Transporturilor a fost mandatat să vândă integral CFR Marfă prin metoda licitaţiei cu strigare, precum şi pachetul care va fi deţinut de statul român în urma conversiei datoriilor în acţiuni şi cel rezultat în urma cesiunii şi compensării datoriilor către CFR SA.

CFR Marfă a încheiat anul trecut cu pierderi de 133,5 milioane lei, mai mari cu 67,9% faţă de nivelul aprobat de Guvern prin bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei, de 79,5 milioane lei.

Presiunile economice și social generate de privatizarea CFR Marfă s-au mărit în ultimele luni, de când guvernul și-a asumat față de FMI vânzarea acestei companii până la sfârșitul anului 2012.

Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România (ATFER) avertiza  recent că privatizarea CFR Marfă se face superficial, iar procedura de vânzare a companiei de stat va crea prejudicii însemnate atât statului, cât şi operatorilor privaţi de transport. Asociația avertiza într-un comunicat de presă căs-a ajuns în acest moment când, ca urmare a condiţionărilor UE, privatizarea să se facă în 2-3 luni, practic «pe genunchi». Vorbim de o companie care deţine circa 50% din piaţa de transport feroviar de marfă din România (30 de milioane de tone marfă transportată), care are mijloace fixe în valoare de circa 1,5 mld de euro şi aproximativ 11 000 de salariaţi”.

Directorul general al companiei, Constantin Zaharia, susținea că și-au exprimat interesul pentru această privatizare investitori din Polonia şi Cehia, dar se așteaptă ca și transportatorii români să participe la licitație. (S.S.)

Rareș Bogdan: PNL, avans mic în fața PSD

Rareș Bogdan a anunțat, duminică, la Antena 3, că are trei sondaje în care PNL este în fața celor de la PSD la alegerile...

IPS Teodosie, oprit pentru controlul documentelor în drum spre Peștera Sfântului Andrei

ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, a fost oprit, duminică dimineața, de filtrul de poliție de la intrarea în localitatea Ion Corvin, unde este Peștera Sfântului...

Bebeluș născut cu anticorpi pentru Covid-19, de o mamă infectată

O femeie din Singapore, care a fost infectată cu noul coronavirus în martie când era însărcinată, a născut un bebeluș cu anticorpi împotriva virusului,...

Europol: Polițist lovit cu mașina de „beizadeaua unei persoane de la Secretariatul General al Guvernului”

Poliţist lovit cu mașina de un șofer care staționa neregulamentar în zona Gării Obor. Imaginile publicate de Europol arată momentul în care poliţistul a...

Omul de afaceri Ioan Niculae, internat cu Covid în formă gravă

Omul de afaceri Ioan Niculae, patronul Astrei Giurgiu, este internat, în stare critică, la Spitalul de Boli Infecțioase “Victor Babeș” din Capitală, relatează Gândul....