joi, 22 octombrie 2020 - 15:52

Primele concluzii în cazul avionului care a ieșit de pe pistă la Cluj

Revoltă în PSD după ce fiul lui Cristian Popescu Piedone a fost impus pe listele pentru parlamentare

Primarul municipiului Fălticeni, Cătălin Coman, vicepreședinte al organizației județene PSD Suceava, s-a declarat revoltat de impunerea de la centru pe un loc eligibil pe...

„Este pandemia secolului. Toate sistemele medicale din lume au clacat”

Managerul Institutului Matei Balș, medicul Adrian Streinu Cercel, susține că pandemia va mai dura încă 2 ani, iar soluția pentru a face față crizei...

Șerban Nicolae a demisionat din PSD: Am fost tras pe tușă că așa vor adversarii politici

Senatorul Șerban Nicolae a decis să demsioneze din PSD, după ce nu a fost pus pe lista pentru alegerile parlamentare. Șerban Nicolae susține că el...

CCR se pronunță azi pe conflictul dintre Parlament și Parchetul General, în cazul dosarului deschis lui Tăriceanu

Curtea Constituţională a României s-ar putea pronunţa, astăzi, pe cererea de soluţionare a unui conflict juridic dintre Senat şi Parchetul de pe lângă Înalta...

Au apărut concluziile preliminare ale anchetei privind incidentul de pe aeroportul din Cluj-Napoca, de acum o lună, când un avion Blue Air a ieşit de pe pistă. Raportul nu este final şi ancheta continua.

La o lună după incidentul aviatic, un document publicat de Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile arată că în momentul pregătirii zborului, echipajul avionului Blue Air ştia că pe aeroportul din Cluj Napoca ninge slab, bate vântul cu o viteză de 1,8 km/h şi că nivelul de frânare pe pistă este unul mediu.

În momentul aterizării, condiţiile meteo se înrăutăţiseră: vizibilitatea coborâse la 1.000 de metri, viteza vântului crescuse la 5,5 km la oră iar pe pistă era zăpadă. În continuare însă condiţiile de frânare erau considerate medii.

Dan Andrei, specialist în aviaţie: „Sunt sute de aeronave care aterizează pe ninsoare şi nu se întâmplă nimic, pentru că noi problema nu o avem din cauza ninsorii, o avem din cauza contaminării pistei. Pentru că, în momentul în care aeronava aterizează, dacă pista este contaminată cu zăpadă sau cu zăpadă umedă ea devine greu de manevrat. Este ca şi când mergi cu o maşină pe gheaţă.”

Reducerea vitezei cu ajutorul motoarelor nu a mai funcţionat din momentul în care aeronava era deja pe pistă şi avea o viteză de aproape 111 kilometri la oră. În ultima parte a rulării, frânarea s-a făcut manual, dar viteza nu s-a redus suficient, iar aeronava a ieşit de pe pistă, arată documentul CIAS.

Chiar dacă au ajuns la concluzia că vremea nefavorabilă în momentul aterizării a fost unul dintre factorii determinanţi, inspectorii CIAS îşi vor continua investigaţia.

David Ciceo, directorul general al aeroportului internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca: „În ceea ce priveşte aeroportul nu a avut nicio vină. Condiţiile au fost corespunzătoare pentru aterizare. Dar scopul principal al investigaţiei este îmbunătăţirea siguranţei, desfăşurarea activităţii de zbor în deplină siguranţă. Nu este scopul de a găsi vinovaţi, ci de a îmbunătăţi întregul sistem.”

CIAS nu dă deocamdată informaţii despre cât de gros era stratul de zăpadă de pe pistă, însă aduce lămuriri într-o altă controversă. La bordul aeronavei era suficient combustibil.

David Ciceo: „A fost o solicitare către turnul de control, către controlorii de trafic de la ROMATSA, că este nevoie urgentă să aterizeze pentru că nu mai au combustibil. Eu n-am spus că nu avea suficient combustibil. Eu am relatat ceea ce controlorul de trafic a transmis. Este vorba de discuţia dintre pilot şi controlorul de trafic, dar nu vreau să comentez mai mult pe acest subiect.”

De asemenea, raportul preliminar precizează că piloţii nu au văzut luminile de balizaj ale pragului pistei.

David Ciceo: „Balizajul a funcţionat. Dacă nu ar fi observat balizajul, ar fi anunţat turnul, ceea ce nu s-a întâmplat.”

În acest caz există şi o anchetă a procurorilor. 

Guvernul face angajări, în timp ce închide locuri de muncă în mediul privat

În plină criză economică și socială, care a dus la închiderea de zecii de mii de locuri de muncă, în sistemul public angajările pe...

Statul a distribuit doar 1,6% din măștile produse de utilajul de 1 milion de euro inaugurat cu fast de Orban

Doar 60.000 măști au fost distribuite din cele produse de utilajul de 1.000.000 euro, inaugurat cu mare fast de Orban. De ce s-au livrat...

Conducerea PSD a invalidat lista lui Oprișan. Liderul de la Vrancea: „Ciolacu nu e stăpân”

Consiliul Politic Naţional al PSD a decis, marți, să invalideze lista candidaților PSD Vrancea la alegerile parlamenare, au declarat surse social-democrate pentru ȘTIRIPESURSE.RO. Marian Oprişan...

Județul cel mai afectat de COVID suspendă testările PCR, în plină explozie de infectări

În plină explozie a infectărilor cu noul coronavirus în România, conducerea Direcției de Sănătate Publică Alba a suspendat recoltările pentru testele COVID, de miercuri...

Mutările ofițerilor incomozi continuă în Poliția Română

Revolta polițiștilor cinstiți a atins noi cote, marți, când Șeful Poliției din Centrul Vechi al Capitalei, numit în funcție în urma unui concurs, a...