vineri, 27 noiembrie 2020 - 11:41

Studiu Perceptum: Piața jucăriilor din România va depăși 230 de mil. €

Iohannis, contrazis de Bruxelles. Numărul infectărilor nu va scădea până la sfârșitul anului

Garanțiile oferite cu un optimism debordant de președintele Klaus Iohannis în privința evoluției epidemiologice până la sfârștiul anului sunt contrazise de date oficiale ale...

Fostul șef al DGIPI anunță că dosarul său a rămas fără obiect

Fostul șef al DGIPI, Gelu Oltean, explică, pe blogul personal, că dosarul în care a fost arestat nu mai are obiectul infracțiunii de care...

Cea mai nouă recomandare OMS, în pandemie: Minimum 150 de minute de sport pe săptămână

Toţi adulţii ar trebui să facă minimum 150 de minute de activitate fizică intensă pe săptămână, pentru bunăstarea şi sănătatea mintală în timpul pandemiei...

Gabriela Szabo, plimbare de 10 km după ce a stat în carantină, diagnosticată cu Covid-19

În pandemie, sportul nu e promovat la fel de mult ca purtatul măştii sau statul în casă, în ciuda multor studii care demonstrează că...

Piața jocurilor și a jucăriilor din România va depăși, în acest an, valoarea de 230 de milioane de euro, potrivit unui studiu al agenției de marketing Perceptum.

Până în 2020, segmentul cu cea mai spectaculoasă creștere, de aproximativ 80%, va fi cel al jucăriilor de construcție – de tip Lego. Cota de piață a acestei categorii va rămâne însă redusă, ponderea cea mai ridicată având-o, în continuare, jucăriile diverse (cele pentru sugari și jucăriile dinamice: zmee, cercuri hoola hoop, fresbee, moriști, ceasuri, pușculite etc.), vehiculele și armele de jucărie, precum și figurinele și jucăriile de pluș. Jocurile video și pe computer, consolele și articolele sportive sunt exluse din această categorie.

Peste 90% din jocurile și jucăriile vândute în România provin din import, piața fiind una extrem de competitivă pentru producătorii autohtoni. O dovadă a nivelului ridicat de concurență pe această piață este și concentrarea, la mijlocul anului trecut, a trei dintre cele mai mari companii din domeniu – Noriel, Intertoy Zone și Toys&Games – sub controlul aceleiași entități, respectiv Jonagold CEE Holding. Un alt specific al pieței autohtone de jucării este și faptul că românii preferă să cumpere jucării brevetate, precum Disney, Batman sau Spiderman.

“Printre factorii care influențează cererea pentru jucăriile tradiționale se află îmbătrânirea populației și creșterea competiției cu noile produse IT&C, care substituie tot mai mult segmentul dintâi. Nu doar jocurile video, dar și telefoanele smart, tabletele și alte produse de divertisment concurează în preferințele copiilor. Producătorii vor fi nevoiți să ia în calcul, tot mai mult, componenta hi-tech a jucăriilor și să-și actualizeze permanent oferta, în funcție de noii idoli ai generației tinere, pe care aceasta îi dorește în miniatură”, a declarat Raluca Ghilea, director de Strategie al Perceptum Concept.

România are peste 130 de firme care activează în comerțul cu jocuri și jucării tradiționale, cu peste 2.500 de angajați în total. Cei mai importanți șase retaileri de pe piața autohtonă a jucăriilor au cumulat, în 2015, o cifră de afaceri de aproximativ 110 milioane de euro, aproape dublu față de 2014.

Anul trecut, piața depășea venituri de 160 de milioane de euro, cu un avans semnificativ al comerțului online. Potrivit Perceptum, piața va continua să crească și anul viitor, însă 2019 ar putea aduce un ușor declin, care să se accentueze în 2020. Piața jucăriilor din România reprezintă 1,5% din cea europeană, fiind pe locul al treilea în regiune, după Polonia și Ungaria.

În acest an, piața jucăriilor tradiționale din UE se va ridica la 25 de miliarde de euro. Țările europene cu cele mai ridicate venituri ale pieței sunt: Marea Britanie (cu venituri estimate de 5,7 miliarde de euro în acest an), urmată de Germania, Franța, Italia și Spania. Anul trecut, categoria jocurilor și a jucăriilor de tip puzzle a crescut, în UE, cu aproape 6%, fiind cea mai dinamică și luând locul jucăriilor de construcții. Acestea din urmă vor reveni însă puternic pe creștere, având în vedere lansarea filmelor Lego Batman, în acest an, și a Lego Movie 2 în 2019. În mod evident, piața românească va resimți această evoluție, având în vedere preferința românilor pentru jucăriile cu eroi, potrivit studiului Perceptum.

T.S.

Disputa dintre Patriarhie și Guvern continuă pe tema pelerinajului de Sfântul Andrei

Patriarhia Română înaintează o cerere oficială către Guvern și solicită ca la Pelerinajul de Sfântul Andrei să aibă acces toți credincioșii din România, cu...

Turcia: Încă 337 de sentințe pe viață pentru puciul din 2016. Peste 4.500 de condamnați până acum

Un tribunal turc a condamnat joi 337 de persoane, printre care ofiţeri şi piloţi, la închisoare pe viaţă, la finalul principalului proces asupra tentativei...

Patriarhia reacționează după interzicerea pelerinajelor de Sfântul Andrei

Patriarhia Română reacționează după ce solicitarea Arhiepiscopiei Tomisului de a permite pelerinajul de Sfântul Andrei a fost respinsă, susținând că Secretariatul de Stat pentru...

Sfatul lui Orban către ÎPS Teodosie, după interzicerea pelerinajelor de Sfântul Andrei

Premierul Ludovic Orban i-a transmis un mesaj ferm ÎPS Teodosie, după ce arhiepiscopul Tomisului îi scrisese că nu va îngădui ca dreptul de a-l...

Topul celor mai sigure țări în vremea pandemiei COVID. Pe ce loc se află România

În timp ce state puternic dezvoltate sunt copleșite de explozia de cazuri COVID, obligându-le la restricții drastice și carantină, alte țări, inclusiv națiunile în...