13.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024 - 21:27
No menu items!

Diferențe uriașe de note, după contestațiile la Evaluarea Națională. Un elev din Bihor notat cu 8,70, de la 2,80, iar altul din Prahova a obținut aproape 4 puncte în plus

spot_img

Cea mai mare diferență de notă la Evaluarea Națională, în urma contestațiilor, a fost în cazul unui elev din Bihor care a primit 2,80 la examenul la Limba Română, iar în urma recorectării nota i-a crescut la 8,70. Un alt elev, din Prahova, a obținut o diferență de aproape 4 puncte.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a justificat diferența de 5,9 puncte printr-o „eroare de transcriere”, spunând că greșeala a fost făcută la transcrierea notelor din borderou.

O altă diferență foarte mare – de 3,75 de puncte – a fost în cazul unui elev din Prahova, tot la Limba română.

În urma contestațiilor, în total au existat 17 lucrări cu note modificate cu o diferență de peste două puncte – 16 la Limba română și una la matematică. Aceste diferențe au fost în județele Constanța, Dâmbovița, Bacău – cu câte 3 note schimbate, Buzău – 2 note schimbate, Cluj, Călărași, Covasna, Gorj, Suceava și Vâșcea, cu câte o notă schimbată cu o diferență de peste două puncte.

Ministrul Educației a susținut că, pentru a nu mai apărea asemenea situații la corectarea lucrărilor, soluția este evaluarea digitalizată, așa cum s-a întâmplat acum în județul Dâmbovița, unde a fost un proiect pilot pentru evaluarea digitalizată. În acest județ,laa proba de Matematică, 98,5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări cu o diferență de cel mult 0,5 puncte.

„Factorul uman generează erori. A fost o eroare de transcriere”, a spus Cîmpeanu

Întrebat ce riscă acești profesori, ministrul Educației a evitat să dea un răspuns clar: „Abordarea cea mai eficientă este aceea a susținerii digitalizării evalurării. Mai grave sunt erorile în evaluare, care sunt inadmisibile . Cei care au greșit anul trecut anul acesta nu au mai făcut parte din comisiile de evaluare a lucrărilor. (…) Până la sancțiuni, trebuie să formăm profesorii”.

Rezultatele finale la Evaluarea Națională 2022 au fost afișate joi, 30 iunie.

Anul acesta a fost un număr mare de contestații, de aproape 22.00, cel mai mare din ultimii patru ani. După examinarea lucrărilor, ponderea elevilor cu medii de peste 5 a crescut la 82,4%.

A crescut și numărul mediilor de 10. După rezolvarea contestațiilor, alții 16 copii au primit această medie generală.

                                                                                                                    Adina Silav