Ministerul de Interne, cea mai populară instituție a momentului pe Facebook

Dacă am lua în calcul doar numărul de like-uri, într-un top al celor mai populare ministere ale Guvernului României de pe Facebook, pe primul loc s-ar situa Ministerul Apărării Naționale (MApN), care a adunat de la înființare, din 2012, și până acum peste 210.000 de aprecieri. Cel mai popular minister al momentului pe rețeaua de socializare este, însă, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) care strânge un număr-record de aprecieri într-o perioadă extrem de scurtă.

Astfel, începând din ianuarie anul acesta, deci în aproximativ trei luni, pagina oficială de Facebook a MAI deține primul loc în rândul instituțiilor publice care au adunat cel mai repede „like-uri”: aproape 22.000 pe lună. O demonstrează un calcul simplu: dacă astăzi, MAI are pe Facebook aproape 72.000 de aprecieri, în aceeași perioadă a lunii martie contul său abia trecea de 50.000 de aprecieri.

MAI a reușit să detroneze chiar și Ambasada SUA, cea mai populară dintre misiunile diplomatice din România, care a strâns doar 71.784 de like-uri.

În plus, s-a distanțat considerabil de Guvernul României – care a adunat doar peste 27.800 de like-uri – sau de Ministerul Agriculturii – peste 25.300 de like-uri și Ministerul Afacerilor Externe –17.363 de like-uri.

Aproape de jumătatea clasamentului se situează Ministerul Fondurilor Europene, cu peste 12.500 de aprecieri, urmat de Ministerul Tineretului și Sportului – aproape 8.400, Ministerul Dezvoltării – peste 7.300 și de Ministerul Culturii – 6.491. Urmează ministere precum cel al Finanțelor, Muncii și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Social, care au reușit să depășească câte 5.000 de aprecieri.

Paradoxal, deși tinerii reprezintă categoria de vârstă cea mai prezentă pe rețelele de socializare, Ministerul Educației abia a adunat puțin peste 3.100 de like-uri, probabil din cauza conținutului slab. Această cifră face instituția comparabilă doar cu Serviciul de Informații Externe (SIE) care a adunat cu greu 3.149 de aprecieri, fiind detronat până și de Ministerul Transporturilor care a reușit să strângă peste 1.200 de aprecieri în ultima lună și să ajungă la peste 3.972 de like-uri.

Codașele clasamentului sunt Ministerul Mediului și cel al Justiției – cu câte puțin peste 2.000 de like-uri, cel al Energiei – cu peste 1.400 și cel al Economiei – peste 1.300.

La fel de paradoxal – dar, urmând, probabil modelul Administrației Prezidențiale – Ministerul Comunicațiilor și cel al Sănătății nu pot fi incluse în acest top, pentru că sunt inexistente pe rețeaua de socializare.

„Rețeta” MAI, greu de urmat

Ca să atragă mai multe like-uri pe Facebook, Guvernul a elaborat la începutul anului un ghid special de comunicare pentru ministere. Potrivit acestuia, funcționarii care publică pe paginile oficiale nu trebuie să fie atât de serioși și sunt sfătuiți să nu folosească litere mari sau semnul exclamării în exces.

Angajații MAI care administrează contul de Facebook al instituției nu se limitează însă doar la asta. Au început anul „în forță”, cu campanii de informare care au devenit virale în câteva ore – precum cea care făcea trimitere la Smiley și la piesa „Pierdut buletin”-, cu postări creative și amuzante, deși inedite pentru instituție – precum cele prin care era omagiat Mihai Eminescu-, dar și cu texte informative și utile pentru românii de toate vârstele.

CITEȘTE ȘI: Campaniile virale de la Ministerul de Interne

Rețeta aplicată de MAI este una de succes, dar greu de replicat. Instituțiile care au încercat să copieze postările celor de la Interne au reușit să demonstreze doar că utilizatorii Facebook sunt extrem de selectivi și greu de păcălit, mai ales atunci când îți lipsește creativitata și umorul. Cele mai relevante exemple negative pot fi găsite pe contul Serviciului Român de Informații (SRI), care numără doar peste 48.400 de like-uri.

sri_dragobete

Este de luat în calcul și postarea cu care s-a lăudat serviciul de 1 aprile.

sri_aprilie

Raluca Dan

 

NICIUN COMENTARIU