10.2 C
București
marți, 23 aprilie 2024 - 12:55
No menu items!

Învățământul din România, nepregătit pentru orele online. Școlile ar putea rămâne deschise și peste incidența de 6 la mie

spot_img

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că România nu este pregătită pentru școala online, pentru că nu există conținut digital, conectivitate sau profesori pregătiți pentru asta. În aceste condiții, autoritățile iau în calcul ca școlile să rămână deschise și atunci când rata de infectare depășește 6 la mie.

“Am primit la minister 183 de petiții – părinți, profesori – pentru trecerea școlii în online și 175 de petiții pentru păstrarea școlilor deschise cu prezență fizică. Nu vom decide în funcție de diferența asta, sunt foarte multe propuneri antagonice. Unii vor să se închidă odată cu atingerea pragului de 6 la mie, sunt foarte speriați. Îmi cer scuze… sunt speriați de mersul la școală, dar nu au niciun fel de problemă să meargă în mall-uri sau în alte locuri. Iar alții vor să rămână deschise și după 6 la mie. Interesul copiilor este să nu se întrerupă școala. Riscul nu poate fi eliminat, riscul poate fi gestionat”, a spus ministrul la Digi 24.

Cîmpeanu a precizat că, deocamdată, regula este clară – atunci când se atinge pragul de 6 la mie, în săptămâna următoare școlile intră în online, însă învățământul online este făcut în condițiile în care nu sunt îndeplinite anumite cerințe.

„Până vineri va trebui să ne decidem într-un fel. Și va trebui ca deciziile luate să fie sustenabile din perspectivă legală. Astfel, ne îndreptăm încă o dată spre pierderi cauzate de învățământul online, făcut în condițiile în care nu sunt îndeplinite simultan cele 5 condiții. Unu – conectivitate generalizată, și nu avem. Doi – echipamente disponibile, și nu avem, în pofida eforturile care s-au făcut, sute și sute de mii de echipamente care s-au achiziționat, tot nu putem spune că fiecare elev are acces la un echipament adecvat pentru online. Trei – nu avem conținut digital. Chiar dacă avem conectivitate și tablete și profesori dornici să facă acest lucru, nu există conținut digital. Să trimiți temele pe WhatsApp nu înseamnă conținut digital. Patru – nu avem toți profesorii pregătiți pentru predarea online. Avem câteva zeci de mii de profesori, dar sunt peste 200.000. Și cinci – chiar dacă am avea și conectivitate, și tablete, și conținut digital, și profesori, dacă nu ai platforme de evaluare online, dedicate, nu poți încheia actul educațional, care în orice situație trebuie să se încheie printr-o evaluare”, a menționat ministrul.

                                                                                                                  Adina Silav