4.4 C
București
luni, 6 decembrie 2021 - 17:00
No menu items!

Imunitatea organismului în sezonul rece

spot_img

imunitate

Imunitatea reprezintă reacția de apărare a organismului în fața infecțiilor sau a tuturor elementelor considerate “non-self” de constituienții sistemului imunitar.

Acesta este motivul pentru care este păstrarea unei imunități puternice este foarte importantă pentru starea de sănătate. Deci ce putem face pentru a ne menține un sistem imunitar puternic și pentru a duce la o creștere a imunității atunci când aceasta este slăbită?

Mănâncă sănătos

În ceea ce privește creșterea imunității, dieta trebuie să fie echilibrată, săracă în grăsimi și zaharuri. Trebuie să conțină fructe, legume, fasole, semințe, cereale și nuci. De asemenea, trebuie să conțină alimente bogate în caroten – morcovi, ardei roșii, cartofi dulci, roșii. Totodată și broccoli, Varza de Bruxelles, ridichile previn imunitatea scăzută, iar usturoiul, iaurtul și fructele de pădure întăresc imunitatea. Trebuie suplimentat aportul de lipide, deoarece acestea produc energie. Consuma alimente bogate în omega 3, (seminte si peste oceanic gras).

Alte alimente benefice în întărirea imunității sunt ciupercile,  stridiile,  germenii de gâu, socul negru, fructul de acai, grapefruitul, migdalele, pepenele roșu, spanacul.

De asemenea, pentru prevenirea unei imunități scăzute este recomandat consumul de 10-12 pahare de apă pe zi pentru a curăța toxinele.

Vitaminizează-te

Pentru întărirea sistemului imunitar sunt recomandate vitaminele : A, B6, C, D3, E, dar și zinc, magneziu, calciu și seleniu.

Vitamina C este una dintrre cele mai cunoscute și utilizate pastille din lume, deoarece este un antioxidant de importanță majoră pentru menținerea sănătății organismului.

Consumă ceaiuri

Ceaiurile sunt foarte importante atât pentru prevenirea unei imunități scăzute, cât și pentru creșterea imunității.

Poți consuma ceaiuri din anumite plante binefăcătoare, precum: extracte de vâsc, echinaceea, ceaiul negru și ceaiul verde, arnica, echinaceea, cătina, afinul, busuiocul, lavanda, mlădițele de măceș, mugurii de carpen, soc, mușețel, iasomie, tei, cimbrișor, muguri de pin, muguri de plop, etc).

Elimină stresul

Stresul este un factor nociv pentru întregul organism, deci și pentru sistemul imunitar. Plimbările în aer liber sunt foarte recomandate, deoarece oxigenul, asociat cu ionii negativi ce se găsesc în natură favorizează oxigenarea țesuturilor și lupta împotriva stresului.

Fă sport și mișcare în fiecare zi! Combate sedentarismul!

Nu renunța la orele de somn

Una din cauzele scăderii imunității este insomnia, astfel încât, pentru prevenirea unui sistem imunitar slăbit, este recomandată respectarea programului de 8 ore de somn și evitarea culcării la ore târzii.

Din cauza privării de somn, corpul nu mai produce celulele necesare sistemului imunitar pentru a face față infecțiilor.

Apelează la remedii homeopate

Homeopatia se bazează pe substanțe naturale obținute din natură, pentru a stimula sistemul de apărare al organismului.

Există o gamă variată de medicamente pe bază de plante sau substanțe minerale care au rolul de a stimuli sistemul imunitar. Acestea împiedică contactarea virușilor sau favorizează o vindecare rapidă în cazul în care infecția s-a produs.

C.A.