luni, 30 noiembrie 2020 - 0:43

Directorul revocat al TAROM, Mădălina Mezei, acuzații de abuzuri și conflict de interese. Cum răspunde

Tragedia de la Piatra Neamț: Singurul supraviețuitor al incendiului a ieșit de la terapie intensivă

Pacientul adus în stare gravă la unitatea mobilă Leţcani de la Spitalul Judeţean Neamţ în urma incendiului din 14 noiembrie se simte mai bine,...

Poliția și jandarmeria Constanța, mobilizate pentru Pelerinajul de Sfântul Andrei ca pentru un Hram normal

„Dispozitive uzuale pentru un astfel de eveniment” şi „nu au fost adoptate măsuri suplimentare faţă de anii precedenţi” şi nici „nu au fost mobilizate...

Președintele Klaus Iohannis a stâlcit comorbiditățile

Președintele Klaus Iohannis a reușit să greșească forma celui mai des-utilizat substantiv din această pandemie. Liderul de la Cotroceni a spus “comorbități”, în loc...

Ministrul Sănătății: Vaccinul anticovid, „sezonier”, ca și cel antigripal

Populația generală a României ar putea fi vaccintă în lunile martie-aprilie ale anului viitor. Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat că vaccinul împotriva noului...

Acuzată de abuzuri pe care le-ar fi comis pe bandă rulantă, încă de la numirea în funcție, în favoarea sa și a familiei sale, directoarea revocată a TAROM Mădălina Mezei a încercat să se apere, într-o conferință de presă, susținută vineri, în fața sediului TAROM, aruncând în spațiul public informații neprobate la adresa ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, și a membrilor Consiliului de Administrație al companiei care au decis, joi, demiterea sa.

Astfel, prima decizie abuzivă, cu iz de conflict de interese, a Mădălinei Mezei ar fi fost ca, imediat după numirea în funcția de director general al TAROM, să-i crească salariul soțului, Laurențiu Mezei, fost manager al agenției TAROM din Amsterdam. Documentele prin care lui Laurențiu Mezei îi erau majorate veniturile au fost semnate, însă, de adjunctul Mădălinei Mezei, directoarea acum revocată a TAROM fiind conștientă că acest lucru i-ar fi atras un dosar penal pentru conflict de interese.

Iată cum a răspuns Mădălina Mezei, întrebării adresate de Sursa Zilei pe acestă temă:

  • Este adevărat că, la momentul la care ați fost numită director al TAROM, ați semnat actele pentru mărirea salariului soțului dumneavoastră, Laurențiu Mezei?

Nu, n-am semnat nimic pentru domnul Laurențiu Mezei, pentru că e un evident conflict (…). Nu e adevărat, n-am semnat nimic în ceea ce-l privește pe soțul meu, pentru că aș fi intrat într-un evident conflict de interese. Și, ca atare, am delegat această prerogativă directorului adjunct.

Negocieri pentru achiziția de aeronave fără mandat

Din punct de vedere administrativ, cea mai gravă dintre acuzații care a stat, de altfel, și baza deciziei CA al Tarom de demitere a Mădălinei Mezei a fost legată de întârzierea procesului de modernizare a flotei de scurt curier, una dintre componentele esenţiale în procesul de redresare al companiei, prin neimplementarea Memorandumului privind vânzarea în regim buy-back a vechilor aeronave ATR şi preluarea prin leasing operaţional a unor aeronave noi, tot de tip ATR. Negocierile puteau fi purtate cu companii precum Boeing sau Airbus, doar în baza unui mandat al forurilor de conducere ale TAROM, în urma unei decizii ale acestora.

Explicația pentru această întârziere: Mădălina Merzei ar fi purtat negocieri de una singură cu reprezentanții AIRBUS, fără să aibă un mandat din partea AGA sau CA ale TAROM. Mai mult, aceasta ar fi înclinat favoarea Airbus, mânată, evident tot de un conflict de interese, susțin surse de la vârful companiei. Motivul: achiziția de aeronave Airbus în detrimentul Boeing l-ar fi avantajat în primul rând pe fratele directorului Mezei, pilot de profesie, care deține însă licență doar pentru aeronave Airbus, au precizat aceleași surse. 

Iată cum explică directorul revocat al TAROM demersurile pe care le-ar fi făcut fără mandat CA pentru Sursa Zilei:

  • Ați avut negocieri cu cei de la AIRBUS fără mandat primit de la AGA sau CA?

Nu am avut negocieri, am făcut o prospecție de piață. Am discutat cu Airbus, cu Boeing, cu ATR, cu producătorii mari de aeronave. Cred că e o confuzie în spațiul public și informațiile, probabil sunt transmise eronat în acest sens. Noi făcusem primul pas de înnoire a flotei de scurt și mediu curier, eram la pasul doi – de înnoire a flotei de Jet. După cum știți, avem 4 tipuri diferite de aeronave care mai de care în contracte de leasing, avem în plus un contract de achiziție pentru 5 Boeing 737 Max, care, în momentul de față, sunt oprite la sol datorită incidentelor și, ca atare, nu zboară. Deci, aveam o serie de măsuri pe care trebuia să le luăm și care vizau reînnoirea flotei.

  • Voiați să renunțați la ATR-uri în favoarea AIRBUS?

Nu se pune problema. Sunt două tipuri diferite de aeronave. ATR-urile desemnau piața internă, JET-urile desemnează mediul curier, Europa, unde zburăm noi. În plus, am introdus în strategia TAROM potențialul operării pe lung curier către America, într-o primă fază, și am avut în vedere o deschiedere a operării în call-share cu parteneri din China.

CA al TAROM a decis demiterea Mădălinei Mezei

Consiliul de Administraţie al TAROM a constatat nerespectarea contractului de mandat de către Mădălina Mezei şi a hotărât, cu unanimitate de voturi, revocarea acesteia din funcţia de director general interimar, se arată într-un comunicat TAROM remis joi.

Potrivit sursei citate, Mezei a întârziat procesul de modernizare a flotei de scurt curier şi nu a prezentat nicio informare cu privire la procesul de reducere a numărului total de posturi din companie.

“În şedinţa din data de 15.10.2019, Consiliul de Administraţie al CN TAROM a analizat activitatea directorului general şi a constatat nerespectarea contractului de mandat de către doamna Mezei Mădălina. Fostul director general al CN TAROM nu a reuşit să ducă la îndeplinire Hotărârile Consiliului de Administraţie şi Adunării Generale a Acţionarilor şi nici anumite obligaţii care îi reveneau potrivit Statului Companiei şi Contractului de Mandat”, precizează sursa citată.

De asemenea, comunicatul subliniază că fostul director general al TAROM a întârziat procesul de modernizare a flotei de scurt curier, una dintre componentele esenţiale în procesul de redresare al companiei, prin neimplementarea Memorandumului privind vânzarea în regim buy-back a vechilor aeronave ATR şi preluarea prin leasing operaţional a unor aeronave noi, tot de tip ATR.

Andi Topală

Rareș Bogdan: PNL, avans mic în fața PSD

Rareș Bogdan a anunțat, duminică, la Antena 3, că are trei sondaje în care PNL este în fața celor de la PSD la alegerile...

IPS Teodosie, oprit pentru controlul documentelor în drum spre Peștera Sfântului Andrei

ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, a fost oprit, duminică dimineața, de filtrul de poliție de la intrarea în localitatea Ion Corvin, unde este Peștera Sfântului...

Bebeluș născut cu anticorpi pentru Covid-19, de o mamă infectată

O femeie din Singapore, care a fost infectată cu noul coronavirus în martie când era însărcinată, a născut un bebeluș cu anticorpi împotriva virusului,...

Europol: Polițist lovit cu mașina de „beizadeaua unei persoane de la Secretariatul General al Guvernului”

Poliţist lovit cu mașina de un șofer care staționa neregulamentar în zona Gării Obor. Imaginile publicate de Europol arată momentul în care poliţistul a...

Omul de afaceri Ioan Niculae, internat cu Covid în formă gravă

Omul de afaceri Ioan Niculae, patronul Astrei Giurgiu, este internat, în stare critică, la Spitalul de Boli Infecțioase “Victor Babeș” din Capitală, relatează Gândul....