8.8 C
București
luni, 25 octombrie 2021 - 5:07

Compensații de până la 300 de lei dacă se oprește curentul. Ce prevede ordinul ANRE

spot_img

Distribuitorii de energie electrică sunt obligaţi de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) să dea compensaţii financiare clienţilor afectaţi de întreruperile neplanificate. 

“ANRE a aprobat în şedinţa Comitetului de reglementare din data de 15 iunie 2021 Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 35/2021 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice”, anunță, marţi, ANRE.

Astfel, ANRE impune distribuitorilor de energie electrică să dea compensaţii clienţilor afectaţi de întreruperile neplanificate. Operatorii de distribuţie vor trebuie să dea compensaţii cuprinse între 5 lei şi 300 de lei, în funcţie de numărul de întreruperi:

-300 de lei pentru peste 10 întreruperi pe an,

-10 lei  pentru peste 10 întreruperi pe săptămână,

– 5 lei pentru peste 10 întreruperi pe săptămâna.

Potrivit ANRE, impactul acestei măsuri este unul pozitiv pentru utilizatori deoarece includerea monitorizării întreruperilor scurte și prevederea acordării de compensații utilizatorilor la depășirea numărului maxim stabilit de standard, contribuie la obligarea operatorului de a lua măsuri rapide și eficiente pentru remedierea disfuncționalităților, care în prezent se manifestă în diferite zone de rețea de joasă tensiune și care pot provoca deprecierea echipamentelor electrocasnice, precum și generarea de disconfort clienților.

De asemenea, pentru nerespectarea indicatorilor de performanţă privind calitatea curbei de tensiune, operatorul de distribuţie are obligaţia de a acorda utilizatorilor următoarele compensaţii:

– pentru persoane juridice: 270 lei la 110kV, respectiv 130 lei la JT şi MT pentru fiecare perioadă de monitorizare

– pentru persoane fizice: 270 lei la 110kV, respectiv 70 lei la JT şi MT pentru fiecare perioadă de monitorizare.

Au fost stabilite intervale pentru preluarea apelurilor telefonice

ANRE a mai decis stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii rețelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuție, și anume:

– maximum 30 de secunde de la inițierea apelului de către utilizator  până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;

– maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;

– maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.

“Deși, numărul de apeluri telefonice pentru care nu sunt respectate intervalele de timp menționate anterior este doar monitorizat, nerespectarea acestor valori poate fi sancționată conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, aplicabile în situația nerespectării de către operatorul de distribuție a prevederilor standardului de performanță cu amendă de la 10.000 RON până la 200.000 RON”, mai arată ANRE.