joi, 13 august 2020 - 20:25

Analiză WWF: Cât de sustenabil este comerțul marilor retaileri din România

Se întâmplă în Germania: 900 de rezultate pozitive nu au fost comunicate persoanelor testate!

Vlad Drăghicescu (corespondență specială) Aproximativ 44.000 din cele 85.000 de persoane testate în landul german Bavaria la revenirea în țară, acum mai bine de o săptămână,...

ÎCCJ l-a eliberat din arest pe Mircea Negulescu

Magistrații ÎCCJ au decis, joi, ca fostul procuror Mircea Negulescu să fie cercetat în libertate, sub control judiciar pentru 60 de zile. Fostul procuror Mircea...

Bombele cu azotat din porturile României: La Constanța, cantitate dublă față de cea care a explodat în Beirut (presă)

Azotatul de amoniu instabil care a explodat în Beirut provine din Georgia. O singură fabrică din Georgia produce această substanță, iar România o importă...

Inspecție independentă pe Autostrada A3, Comarnic – Brașov. Tronsonul dintre Râșnov și Cristian este terminat în proporție de 60%. VIDEO

Tronsonul Autostrăzii A3 Comarnic-Braşov dintre Râşnov şi Cristian (6,3 kilometri de autostrada şi 3,7 kilometri de drum de legătură cu 4 benzi) a ajuns...

Organizația World Wild Fund (WWF) a publicat raportul anual Retailer Scorecard, care analizează performanța de mediu a principalilor 11 retaileri alimentari din România, capacitatea de a oferi produse locale înainte de intrarea în vigoare a legii supermarketurilor și cum stăm la capitolul produse sustenabile în retailul alimentar.

Concluziile arată că există o tendință fermă spre sustenabilitate din partea comercianților, iar clienții trebuie să susțină această tendință, adică să ceară și să aleagă produse sustenabile, fie că e vorba despre pește, produse din hârtie, detergenți, produse lactate, ouă sau legume și fructe.

În 2016, cinci retaileri au obținut scoruri de peste 50% (Auchan, Mega Image, Lidl, Kaufland și Selgros), spre deosebire de doar un retailer în ediția anterioară (Kaufland).

Principalele concluzii ale studiului:

  • Este primul an când produsele din pește certificat Marine Stewardship Council (MSC) se regăsesc pe rafturile tuturor celor 11 retaileri, însă în procente foarte diferite de la un magazin la altul și pe categorie de produs analizată: pește conservă, congelat, fructe de mare. Este un salt uriaș în ultimii ani, dacă luăm în considerare faptul că în primul studiu din 2012 doar trei retaileri aveau pe raft produse MSC. În plus, 5 din 7 retaileri au confirmat că există o politică ce încurajează achiziția produselor din pește cu certificare MSC: Carrefour, Kaufland, Lidl, Mega Image și Selgros.
  • Sustenabilitatea în cazul produselor din pește și fructe de mare înseamnă că produsul este trasabil (știm de unde provine), pescăria sau producătorul manifestă grijă față de habitatele marine și speciile pe cale de dispariție și nu pescuiește o cantitate mai mare decât capacitatea de refacere a stocurilor.
  • Doar 38 % din roșiile de pe rafturile retailerilor sunt produse în România. Tendința generală pentru legume și fructe este pozitivă: față de anul 2014 când procentul de legume și fructe românești disponibile era de 55%, în 2016 a crescut la 61% din oferta magazinelor. În momentul efectuării studiului, pe rafturi se găseau fructe românești în proporție de 42%, iar legume românești în proporție de 65%. Dintre fructele de sezon, doar 16% din strugurii disponibili pe rafturile retailerilor sunt de proveniență locală.
  • De asemenea, a crescut numărul retailerilor ce oferă legume și fructe românești cu certificare ecologică – nici unul în 2014, 3 în 2015 și 5 în studiul din 2016.
  • În ceea ce privește produsele din lemn și hârtie certificată Forest Stewardship Council (FSC), un retailer a obținut anul acesta un scor aproape de maxim (Auchan), următorii cinci (LIdl, Carrefour, Mega Image, Kaufland si Selgros) în jur de 60%, iar restul se situează sub jumătate din scorul maxim posibil.
  • În plus, trei retaileri (Lidl, Mega Image și Selgros) au în politica de achiziţii criteriul produselor din hârtie reciclată și/sau certificată FSC. Patru respondenţi (Lidl, Mega Image, Selgros și Carrefour) au menţionat că politica de achiziţii hârtie și lemn prevede excluderea explicită a produselor provenite din surse necunoscute, controversate ori ilegale.

În studiu au fost incluse rețelele Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Mega Image, Profi, Selgros, Billa, Cora, Metro, Penny Market. Ultimele patru au refuzat să răspundă la chestionarele WWF.

V.B.

O nouă înfrangere în instanță pentru Raed Arafat. Comuna Seleuș iese din carantină, prin decizia judecătorilor

  Curtea de Apel Bucureşti a admis miercuri cererea autorităţilor locale din Seleuş, judeţul Arad, de anulare a ordinului şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă...

Ministrul german al Muncii și-a amânat, în ultimul moment, vizita în România, din cauza evoluției pandemiei

Vizita pe care ministrul german al Muncii şi Problemelor Sociale, Hubertus Heil, urma să o înceapă joi în România, a fost anulată de partea...

Încărcătura de nitrat de amoniu, originea deflagrației din Beirut, pierdută între nava moldovenească și comanditarul african

Există multe enigme în legătură cu explozia uriașă și mortală din urmă cu o săptămână, din capitala libaneză, însă dreptul de proprietate asupra materialului...

România, prima în statisticile grecilor cu turiști depistați cu COVID-19 la frontieră

Secretarul de stat pentru Protecția Civilă din Grecia, Nikos Hardalias, a prezentat într-o conferință de presă situația turiștilor infectați cu coronavirus care au fost...

Academia Română a obținut anularea retrocedării a 10.000 de hectare în zona Sarmisegetuza către familia austriacă Kendeffy

Judecătoria Haţeg a stabilit că titlurile de proprietate emise în 2006 pe numele Mariei Kendeffy şi a fiicei sale, Elisabeth Pongracz, cetăţene austrice, prin...