15.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024 - 16:00
No menu items!

Un împingător cu şapte marinari la bord a luat foc şi s-a scufundat pe Canalul Dunăre – Marea Neagră UPDATE

spot_img

incendiu

  • UPDATE

După mai multe ore de intervenţie a pompierilor, împingătorul care a luat foc sâmbătă noapte, pe Canalul Dunăre-Marea Neagră s-a scufundat. Zona unde s-a scufundat nava a fost delimitată cu baraje antipoluante.

Zona unde s-a scufundat împingătorul sub pavilion unguresc a fost poluată pe o suprafaţă de aproximativ 400 de metri pătraţi, iar autorităţile constănţene spun că situaţia este sub control.

Directorul Administraţiei Canalelor Navigabile (ACN), Daniel Georgescu, a declarat, sâmbătă, pentru MEDIAFAX că zona unde s-a scufundat împingătorul sub pavilion unguresc a fost poluată pe o suprafaţă de aproximativ 400 de metri pătraţi, după ce în apă au ajuns reziduuri din sala maşinilor.

El a precizat că perimetrul respectiv a fost delimitat, fiind montate baraje antipoluante.

„Au fost montate baraje antipoluante în zona respectivă, situaţia este sub control. Se intervine cu toate materiale cu substanţe absorbante, cu batiste de colectare a hidrocarburilor, cu absolut tot ce este necesar”, a spus Daniel Georgescu.

El a mai spus că în zonă acţionează două firme de depoluare şi a menţionat că pe Canalul Dunăre – Marea Neagră nu s-a scurs combustibil din încărcătura transportată de împingător.

Un împingător cu şapte marinari la bord, care transporta şase barje cu minereu de fier, a luat foc, sâmbătă noapte, pe Canalul Dunăre – Marea Neagră. Nimeni nu a fost rănit, iar pompierii constănţeni au intervenit mai multe ore pentru stingerea flăcărilor.

Potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea, incendiul a fost anunţat vineri, în jurul orei 22.30, în timp ce împingătorul Dunafoldvar, sub pavilion unguresc, se afla la kilometrul 29+500 al Canalului Dunăre – Marea Neagră, în dreptul localităţii Poarta Albă.

Nava a fost dirijată imediat la mal pentru evacuarea membrilor echipajului, iar la faţa locului s-au deplasat mai multe echipe de pompieri ale ISU Dobrogea, precum şi o navă-pompier. Focul a fost stins de pompieri după o intervenţie care a durat mai mult de cinci ore.

Pe vas erau şi 90 de tone de combustibil, intervenţia pompierilor împiedincând însă flăcările să ajungă în apropierea rezervoarelor.

Primele indicii arată că focul ar fi pornit de la o instalaţie, în urma unui scurtcircuit.

În zonă au fost trimişi şi reprezentanţi ai unei firmei de depoluare, care au instalat baraje de reţinere a produselor petroliere.

La bordul împingătorului se aflau şapte marinari – doi români şi cinci unguri, care au scăpat teferi.

Împingătorul plecase din Constanţa şi se îndrepta cu cele şase barje cu minereu de fier către Austria.