Alstom prezintă la București trenul regional Coradia, parte a contractului cu CFR Infrastructură

Producătorul francez Alstom prezintă la stația Gara de Nord din București trenul Coradia Polyvalent, cu ocazia „Summit-ului de investiții feroviare”, potrivit unui comunicat al companiei.

Proiectat și realizat în Franța, trenul este funcțional, dar fără amenajări interioare. Proiectarea, configurarea și amenajarea interioarelor vor fi realizate în întregime pe plan local, în conformitate cu cerințele specifice ale clientului. Livrarea trenului, complet echipat cu capabilități de testare, face parte din contractul de reabilitare a semnalizărilor feroviare Simeria-Sighișoara, semnat în 2014 cu CFR Infrastructură.

Proiectul constă în lucrări de modernizare și semnalizare pe tronsonul de 170 de kilometri Sighișoara-Coșlariu-Simeria, care va fi echipat cu Atlas 200, soluția Alstom pentru semnalizări ERTMS Nivelul 2. Proiectul include livrarea către CFR a unui tren de tip regional Coradia Polyvalent bi-modal (electric și diesel) pentru testarea și măsurarea performanțelor sistemelor instalate.

”Cu toate că acest prim tren va avea o destinație specifică, și anume pentru CFR Infrastructură, pentru proiectele de reabilitare a infrastructurii feroviare derulate de aceasta, acest model foarte performant este ideal ca tren de călători pentru țara noastră, având în vedere cât de bine răspunde peisajului local, cerințelor tehnice și nevoilor de capacitate. Acesta este un tren de referință pentru regiunea Europei de Sud-Est,” a spus Gabriel Stanciu, Directorul General al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Acest tren de patru vagoane face parte din familia de trenuri regionale Coradia, una dintre gamele de produse cel mai bine vândute de Alstom în Europa. Trenul poate circula atât pe linii electrificate, cât și neelectrificate, cu o viteză maximă de 160 km/h.

În ultimii 16 ani, au fost vândute peste 2.400 de astfel de trenuri în toată lumea.

Trenurile Coradia sunt utilizate în nouă țări din Europa.

Alstom este prezent în România de peste 20 de ani și în prezent are 500 de angajați. Compania are șapte proiecte în diferite faze de implementare, inclusiv pentru întreținerea flotei de trenuri de metrou și lucrări de reabilitare a căii ferate.

T.S.

NICIUN COMENTARIU