miercuri, 8 iulie 2020 - 7:48

Vești proaste pentru locuitorii din Drumul Taberei. Când va fi deschisă circulația la metrou, pe Magistrala M5. FOTO

Rețeta simplă prin care Marea Britanie a revoluționat tratamentele COVID-19 din întreaga lume

Organizare și comunicare, în loc de haos și disperare. Un program de evaluare aleatorie a terapiei COVID-19 din Marea Britanie se remarcă printre zecile...

Norica Nicolai: PNL se califică pentru dizolvare pe cale judecătorească

Liderul ALDE, Norica Nicolai, fost europarlamentar, sugerează că PNL este un partid ce ar trebui dizolvat, după atacurile repetate ale liderilor săi la adresa...

Tăriceanu: Voi propune Parlamentului să depună o plângere penală față de Ludovic Orban

ALDE va propune ca Parlamentul, în baza articolului 109 din Constituţie privind răspunderea membrilor Guvernului, să iniţieze o acţiune penală împotriva prim ministrului Ludovic...

Năsui (USR): Videoclipul vloggerului Selly descrie foarte bine starea sistemului de educație

Liderul USR București, Claudiu Năsui, promovează și se arată întru totul de acord cu poziția vloggerului Selly, cel care a expus problemele sistemului de...

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) au vizitat șantierul magistralei M5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor, iar previziunile pentru deschiderea circulației nu sunt deloc optimiste.

Timp de cinci ore reprezentanții API au făcut peste 300 de fotografii în șase stații de pe traseul magistralei: Eroilor 2, Academia Militară, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei și Valea Ialomiței, plus depoul cu același nume. Ghidul pe șantier a fost chiar șeful de proiect.

Potrivit asociației, în spatele a ceea ce este vizibil se află un labirint impresionant de echipamente (extrem de scumpe), tehnologie de ultimă generație (șinele sunt de producție austriacă, centralele electrice sunt din Japonia) și multă, foarte multă muncă. Fiecare stație are trei niveluri și fiecare nivel are zeci de încăperi, de la simple ghișee și spații tehnice obișnuite, până la centrale de ventilație, substații electrice de 110 kV sau chiar adăposturi pentru populație în caz de urgență.

Metrorex susține oficial termenul de final de 2018 pentru deschiderea circulației pe M5. API este însă foarte rezervată pentru că sunt încă foarte multe complicații birocratice de rezolvat, la care se adaugă un volum imens de muncă de executat. Este nevoie să se finalizeze în cel mai scurt timp licitația pentru semnalizare/automatizare și negocierile cu Bombardier pentru contractul de automatizare în stația Eroilor. Un alt blocaj birocratic ar putea fi și regulamentul de recepție care încurcă teribil, după cum se știe, la inaugurarea autostrăzilor, spre exemplu.

În următoarea perioadă, vizita va continua pe șantier în stațiile Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Romancierilor și Orizont.

Olimpia Diaconiuc

SIE sfidează legea. Restaurantul spionilor este deschis pe Litoral

În timp ce industria HoReCa este pe punctul de a intra în faliment, singurul restaurant deschis în vreme de stare de alertă este cel...

Un consilier local PSD a distribuit o poză cu o actriță porno prezentată drept „elevă de 10 la Bac”

Consilierul local PSD în Câmpia Turzii Ionel Isac Tudorache a căzut în capcana celor care distribuie fake news pe rețelele sociale. Actrița porno Mia...

Deputați PSD recalcitranți, amendați pentru refuzul de a purta mască într-un fast-food

Doi deputați PSD au fost amendați, marți dimineața, de polițiștii din Capitală, după ce au refuzat să poarte mască de protecție într-un fast-food din...

Rafila: Ar trebui să renunțăm la sancțiuni și să ne concentrăm pe educația epidemiologică

Președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, a vorbit, la Romnia TV, despre riscul infectării cu noul coronavirus la mare. În același timp, el...

Unifarm, stat în stat. Și-a secretizat contractele din pandemia de COVID-19 (Presă)

Noua conducere a Unifarm SA, reprezentată de Cornel Ionuţ Ionescu, anunţă că toate contractele încheiate pe timp de pandemie de către companie sunt „acte...