duminică, 17 ianuarie 2021 - 12:18

Varujan Pambuccian: STS are o vină – Serviciul 112 nu a transmis locația precisă primită de la Zamfir

Restricții noi în Italia, după creșterea numărului de cazuri COVID

Numărul crescut al cazurilor de infectare cu noul coronavirus le-a determinat pe autoritățile din Italia să înăsprească din nou regulile de combatere a pandemiei,...

Studenții de la medicină din Cluj, interziși în spitale, fără vaccin COVID

Rectorul Universității de Medicină și Farmacie Cluj (UMF Cluj), Anca Buzoianu, a anunțat că studenții care refuză vaccinul nu vor intra în spitale, pentru a...

Testarea COVID în școli, după redeschiderea din 8 februarie

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a explicat cum se va face testarea COVID-19 în școli, în contexrtul în care autoritățile vor...

Vaccinare în stand-by, în Norvegia, din cauza prea multor decese la persoane vârstnice

Norvegia a înregistrat un total de 29 de decese la persoanele de peste 75 de ani care au primit prima doză de vaccin anti-Covid,...

varujan pambuccian

Deputatul Varujan Pambuccian, membru al Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din Camera Deputaților, a făcut o analiză asupra prestației instituțiilor de stat din accidentul aviatic din Munții Apuseni, acuzând lipsa de implicare și de coordonare.

Într-o postare pe contul personal de Facebook, Pambuccian aduce, în ordine, următoarele elemente:

  • Serviciul de Telcomunicații Speciale nu avea cum să delimiteze mai precis aria în care se afla avionul. Zona respectivă este acoperită de două stații de bază, iar, prin algoritmii de localizare de care dispun, erorile pot ajunnge la 8 km. ”Vina STS-ului nu este una tehnică, ci una procedurală, ceea ce sună mult mai rău. STS avea o locație cât se poate de precisă transmisă de către doctorul Zamfir! De ce nu a folosit-o și cine naiba a scris procedurile din 112? De ce salvamontul nu figurează pe lista celor care trebuie alertați de 112? Dacă l-aș cunoaște pe doctorul Zamfir, l-aș ruga să facă public SMS-ul transmis pentru a clarifica această chestiune. Ceva îmi spune însă că acel SMS nu mai există nicăieri”.
  • ”Când 112 s-a înființat iar eu am cerut să fie organizat ca serviciu civil, marea majoritate de atunci a preferat să fie organizat într-o structură militară. Uite că structurile al naibii de civile ale localnicilor chiar au funcționat spre deosebire de cele super-organizate”.
  • Serviciile care ne pot localiza telefoanele cu mare precizie prin metode intruzive, și o fac probabil cu mult profesionalism, nu au intervenit deloc. Ministerul de Interne are o mare vină: știind că STS nu poate localiza mai precis, de ce nu a utilizat sistemele din dotare (mult mai precise) pentru a delimita aria în care se aflau victimele sau de ce nu a apelat la SRI?
  • ”SRI nu are atribuții în acest domeniu, e adevărat, dar deține și el un sistem precis de localizare. Bine testat, sunt convins de asta. Bănuiesc că nu l-a sesizat nimeni. Dar de ce nu s-a autosesizat și nu l-a folosit? Doar pentru că un asemenea accident nu poate fi calificat ca amenințare la securitatea națională?”
  • ROMATSA – nu a făcut absolut nimic în condițiile în care avea cam toate atribuțiile clare în acest domeniu. O instituție în care salariul minim este 2.000 de euro și unde angajații sunt rude care se promovează reciproc. Telefonul dat la 112 a fost considerat de ei ca încheiere a oricărei responsabilități. ”La banii ăștia îi înțeleg de ce îi deranja semnalul de ajutor emis de avion, pe care îl auzeau în căști de ore întregi și care era deja al unei probleme pasate altora, în condițiile în care prin lege au principala răspundere în ceea ce privește accidentele aviatice. Îi înțeleg de ce nu știau că nu suntem membri COSPAS și au sunat aberant la Moscova. Și îi înțeleg și de ce în noaptea accidentului au sunat la proprietarul avionului cerându-i să oprească semnalul emis de avion, semnal care permitea localizarea goniometrică, pentru că îi deranja.
  • Ministerul Transporturilor a aflat după 4 ani (adică anul trecut) că frecvența de May Day pe care transmitea baliza de la bordul avionului, nu mai e în uz. Nu a făcut nimic timp de un an pentru a rezolva în vreun fel problema asta. Cu alte cuvinte, baliza se adresa, eventual, extratereștrilor care caută semnale radio ale altor civilizații.
  • ISU – un imens spectacol de haos și incompetență. Singurele proceduri pe care ISU le-a aplicat cu consecvență au fost cele de a refuza orice ajutor cerut de către localnicii care chiar se ocupau de salvarea victimelor accidentului. ”Revoltător în raport cu haosul creat de ISU mi se pare refuzul de a răspunde favorabil cererii echipei de salvamontiști de la Cluj care doar vroia să participe la operațiunile de salvare”.

V.B.

DNA clasează dosarul Chiliman-Moisescu, după ce i-a reținut în 2015

Direcția Națională Anticorupție (DNA) a clasat dosarul în care fostul primar PNL al Sectorului 1, Andrei Chiliman, era acuzat că ar fi primit comisioane în...

Gafa Guvernului Cîțu, pe banii românilor

Angajatorii din România sunt bulversați de o gafă a Guvernului Cîțu. Executivul a uitat să precizeze în hotărârea prin care a fost mărit salariul...

Whatsapp amână noile condiții de confidențialitate, dar nu renunță la ele

WhatsApp anunţă că va amâna cu trei luni aplicarea noilor politici de intimitate, care ar fi trebuit să devină active de la 8 februarie....

Avertizare de polei pe Autostrada A3. Deja s-au produs trei accidente

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române îi avertizează pe șoferi că pe autostrada A3 București – Ploiești sunt porțiuni acoperite cu polei,...

Avertizare pentru românii care călătoresc în Olanda

Ministerul Afacerilor Externe îi informează pe cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în Regatul Țărilor de Jos că, potrivit informațiilor...