miercuri, 21 octombrie 2020 - 11:31

Varianta de ocolire a Constanței, amânată din nou. Consultantul mai primește 3 milioane de euro

PSD se detonează. Ciolacu primește primele riposte din teritoriu. Precedentul creat de Oprișan

Este război în interiorul PSD, declanșat după deciziile drastice luate de conducerea partidului, în urma rezultatelor la alegerile locale, față de lideri marcanți din...

Analiză: Impactul economic al Covid-19 ar putea genera 500.000 de şomeri şi 300.000 de firme insolvente

Un impact economic foarte puternic al crizei COVID - 19 ar putea însemna peste 500.000 şomeri şi mai mult de 300.000 de firme în...

Avocatul Poporului, despre cauza blocajului din sănătate: Autoritățile continuă să folosească același algoritm de testare

Avocatul Poporului, Renate Weber, reclamă faptul că, la peste jumătate de an de la debutul pandemiei de COVID-19, autorităţile din România continuă să folosească...

Deputatul PSD Florin Iordache, votat de 185 de parlamentari pentru a conduce Consiliul Legislativ

Camera Deputatilor si Senatul au votat in plenul reunit ca Florin Iordache sa fie presedinte al Consiliului Legislativ. Au fost 185 de voturi "pentru"...

Varianta de ocolire a Constanței, amânată din nou. Consultantul mai primește 3 milioane de euro

Data-limită de finalizare a variantei de ocolire a municipiului Constanța, dar și de tragere a finanțării de la BERD, se extinde, pentru a doua oară. Mai mult, consultantul  JV Hill International NV/WSP International AB mai primește 3 milioane de euro pentru serviciile oferite. În acest sens, contractul de împrumut dintre Compania de Autostrăzi și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a fost amendat din nou.

Data inițială a finalizării proiectului era estimată la sfârșitul lunii iulie a acestui an. Noul termen este 31 octombrie 2014.

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a elaborat proiectul de hotărâre ce prevede amendarea acordului de împrumut. ”În cadrul contractului de proiectare și execuție varianta de ocolire a Municipiului Constanța, datorită slabei mobilizări a constructorului, lucrările nu au fost finalizate până în prezent”, se arată în documentul elaborat de minister.

Potrivit instituției, stadiul lucrărilor la sfârșitul lunii ianuarie a fost de 68%, ceea ce duce la extinderea duratei contractului. Proiectul a mai fost amendat, în sensul extinderii datei limită de tragere, de la 31 decembrie 2010 la 31 decembrie 2012. ”Prezentul amendament propune o nouă extindere a acesteia la 31 decembrie 2014, precum și o realocare a sumelor aferente categoriilor de cheltuieli din împrumut”, precizează proiectul de act normativ.

Astfel, lucrările pentru partea A a contractului – ce presupune construcţia unei noi variante de ocolire a municipiului Constanţa, reabilitarea a 10 poduri importante/strategice și implementarea a 120 de subproiecte, cuprinzând reconstrucţia anumitor sectoare de drum şi poduri de pe reţeaua naţională de drumuri afectate de inundaţiile din 2005 – se diminuează cu 3,3 milioane de euro.

Pe de altă parte, banii pentru serviciile de consultanță pe proiectul tehnic detaliat, asistența privind achizițiile și supervizarea lucrărilor din partea A se suplimentează cu 3,2 milioane de euro. Practic, banii luați de la construcția centurii ocolitoare se duc la firma de consultanță.

La 7 decembrie 2005, s-a semnat la Bucureşti Acordul de împrumut în valoare de 88,79 milioane de euro și respectiv 204 milioane de lei dintre România şi BERD, pentru finanţarea Proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa.

Implementarea Proiectului se realizează de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADNR), ministerul Transporturilor şi Infrastructurii fiind ordonatorul principal. Cele două instituții au cerut, prin MFP, modificarea acordului de împrumut cu BERD, ”având în vedere stadiul actual al proiectului menționat”.

Obiectivul principal al proiectului constă în construcția a 22 de kilometri de drum cu profil de autostradă (câte două benzi pe sensul de mers), având ca punct de pornire nodul rutier de legatură cu DN2A, aflat în vecinatatea orașului Ovidiu, și punct final poarta 9 a Portului Constanța Sud.

Cosmina Croitoru

Reacția fostului ministru Nicolae Bănicioiu, după ce DNA a cerut ridicarea imunității sale

Fostul ministru, Nicolae Bănicioiu, susține, într-o postare pe Facebook, că acuzațiile care i se aduc sunt false și că este pentru ridicarea imunității. Bănicioiu...

Directorul unui spital din Sibiu cere modificarea condițiilor de testare pentru COVID-19

Directorul Spitalului de Pediatrie din judeţul Sibiu, medicul Camelia Grigore, consideră că ar trebui îmbunătăţită modalitatea de abordare a cazurilor infectate cu noul coronavirus...

De ce s-a opărit PNL pe Streinu și Rafila?

Sorin Roșca Stănescu În fiecare zi, PNL oftează. Iar reprezentanții de frunte ai acestui partid le bat obrazul unor specialiști de marcă. Alexandru Rafila și...

Numărul școlilor în scenariul roșu a crescut vertiginos după organizarea alegerilor locale

Numărul școlilor intrate în scenariul roșu, în România, a crescut vertiginos chiar după organizarea alegerilor locale, fiind cu mult mai mare decât înaintea scrutinului. Ministerul...

Care este sloganul cu care PNL merge la alegerile parlamentare. Doar doi miniștri nu sunt pe liste

Sloganul sub care liberalii candidează la alegerile parlamentare este "Dezvoltăm România". Ludovic Orban a declarat, marţi, că alegerile parlamentare din 6 decembrie sunt decisive pentru...