24.2 C
București
vineri, 29 martie 2024 - 17:30
No menu items!

Ungaria a adoptat o supertaxă pe publicitate, criticată de mass-media

spot_img

Noua taxă se înscrie într-o serie de măsuri fiscale dure și specifice care vizează sectoare economice deseori dominate de companii străine

 parlamentul ucrainean

Parlamentul ungar a adoptat miercuri o nouă taxă pe publicitate, denunțată de mass-media ca fiind o tentativă a guvernului de a controla acest sector, transmite AFP.

Planul, care prevede taxarea veniturilor din publicitate cu până la 40%, a fost aprobat cu 144 de voturi pentru și 30 împotrivă, într-un parlament în care conservatorii premierului Viktor Orban dețin două treimi dintre mandate.

Săptămâna trecută, principalele posturi de televiziune și stații de radio și-au întrerupt emisiunile timp de 15 minute, iar marile publicații și site-uri și-au lăsat albă prima pagină pentru a denunța acest proiect, acuzat că împinge spre faliment numeroase instituții media și agenții de publicitate.

Fapt rar întâlnit, mass-media considerate ca portavoce ale guvernului s-au alăturat contestației.

Noua taxă se înscrie într-o serie de măsuri fiscale dure și specifice care vizează sectoare economice deseori dominate de companii străine. De la venirea lui Orban la putere în 2010, această politică a fost deja aplicată în telecomunicații, distribuție, energie și sectorul bancar.

Liderul forte al Ungariei a adoptat de asemenea noi legi care au constrâns mass-media să se înregistreze la stat sau să producă subiecte ‘echilibrate’. Potrivit majorității observatorilor, mass-media publice au fost puse sub tăcere.

C.A.