duminică, 9 august 2020 - 11:19

Ungaria a adoptat o supertaxă pe publicitate, criticată de mass-media

Sondaj CURS: PNL e umăr la umăr cu PSD. Cum stau celelalte partide

Un sondaj de opinie la nivel național realizat de CURS în perioada 29 iulie – 5 august 2020 și difuzat de Antena 3 arată...

Biroul Electoral Central a respins înscrierea însemnului electoral al lui Nicușor Dan

Biroul Electoral Central a respins cererea de înscriere a semnului electoral al candidatului independent Nicușor Dan în cursa pentru alegerile locale din septembrie 2020. Nicușor...

Sorin Grindeanu vrea să se întoarcă în conducerea PSD

Fostul premier Sorin Grindeanu se reîntoarce în viața politică, ceea ce înseamnă că va renunța la conducerea ANCOM. El va candida la Congresul PSD...

România trimite 8 tone de materiale medicale în Liban. Un Hercules și un Spartan pleacă sâmbătă spre Beirut

Aproximativ opt tone de materiale medicale vor fi oferite autorităților libaneze pentru gestionarea efectelor exploziei produse la depozitul de azotat de amoniu din Beirut,...

Noua taxă se înscrie într-o serie de măsuri fiscale dure și specifice care vizează sectoare economice deseori dominate de companii străine

 parlamentul ucrainean

Parlamentul ungar a adoptat miercuri o nouă taxă pe publicitate, denunțată de mass-media ca fiind o tentativă a guvernului de a controla acest sector, transmite AFP.

Planul, care prevede taxarea veniturilor din publicitate cu până la 40%, a fost aprobat cu 144 de voturi pentru și 30 împotrivă, într-un parlament în care conservatorii premierului Viktor Orban dețin două treimi dintre mandate.

Săptămâna trecută, principalele posturi de televiziune și stații de radio și-au întrerupt emisiunile timp de 15 minute, iar marile publicații și site-uri și-au lăsat albă prima pagină pentru a denunța acest proiect, acuzat că împinge spre faliment numeroase instituții media și agenții de publicitate.

Fapt rar întâlnit, mass-media considerate ca portavoce ale guvernului s-au alăturat contestației.

Noua taxă se înscrie într-o serie de măsuri fiscale dure și specifice care vizează sectoare economice deseori dominate de companii străine. De la venirea lui Orban la putere în 2010, această politică a fost deja aplicată în telecomunicații, distribuție, energie și sectorul bancar.

Liderul forte al Ungariei a adoptat de asemenea noi legi care au constrâns mass-media să se înregistreze la stat sau să producă subiecte ‘echilibrate’. Potrivit majorității observatorilor, mass-media publice au fost puse sub tăcere.

C.A.

Medicii de familie acuză DSP București de abuz

Medicii de familie din Capitală se plâng că de la începutul pandemiei de coronavirus, birocrația DSP i-a sufocat. Pacienții confirmați cu COVID, aflați în...

Germania impune test COVID-19 pentru 7 județe din România

Șapte județe din România au fost incluse de autoritățile Republicii Federale Germania în lista „zonelor de risc“.  Argeş, Bihor, Buzău, Neamț, Ialomița, Mehedinți şi Timiş...

Ioan Aurel Pop: Educația online și reducerea orelor de curs vor îndobitoci tinerii și-i va dezumaniza

Învățământul preponderent online și reducerea orelor pentru materiile predate în școli, anunțate de ministrul Educației, Monica Anisie, vor avea consecințe dramatice asupra generațiilor viitoare,...

Pană de curent în trei sectoare din București. Și Guvernul a rămas fără electricitate

UPDATE 15:08: Reprezentantii E-Distribuție Muntenia susțin că incidentul a apărut în sistemul de transport al energiei electrice, nu în instalațiile E-Distribuție Muntenia. Întreruperea în...

DSP București va fi condusă de un general de armată

Ministerul Sănătății a decis să instaleze o conducere militară la Direcția de Sănătate Publică București, potrivit unor surse citate de Antena 3. Cel care va...