15.8 C
București
vineri, 7 mai 2021 - 1:13

Un tânăr, fără alergii, a intrat în șoc anafilactic după ce s-a vaccinat cu Pfizer

Un tânăr, de 23 de ani, a făcut șoc anafilactic după ce s-a vaccinat cu serul Pfizer, la un centru din judeţul Braşov. Nu are antecedente de şoc anafilactic şi nici nu este cunoscut cu alergii.

Bărbatul s-a imunizat la Centrul de vaccinare al Spitalului Militar de Urgenţă Regina Maria Braşov.

”O persoană, în vârstă de 23 de ani, a prezentat o reacţie adversă  de tip şoc anafilactic, manifestată prin hipotensiune, puls rapid şi slab, pierdere temporară a cunoştinţei, pentru câteva secunde. Reacţia a apărut la câteva minute după administrarea dozei de vaccin Pfizer-Biontech”, a anunțat, miercuri, Prefectura Braşov.

Potrivit sursei citate, a fost necesară intervenţia echipajelor medicale, bărbatul fiind transportat la spital.

”În istoricul medical declarat al pacientului nu au existat antecedente personale patologice şi nici istoric alergic. Personalul medical din centrul de vaccinare a intervenit prompt şi a acordat primul ajutor, solicitând şi echipa de resuscitare din serviciul UPU. Persoana a fost stabilizată şi supravegheată în UPU şi internată pe secţia medicală a unităţii sanitare”, a mai transmis Prefectura.

Câteva ore mai târziu, tânărul a solicitat externarea şi a plecat spre domiciliu.

Aceasta este a treia reacţie severă post-vaccinare înregistrată în România.