12.1 C
București
vineri, 14 mai 2021 - 5:03

Un ONG pentru protecția consumatorilor acuză rețeaua de farmacii Catena că induce în eroare clienții

spot_img

 catena

Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC) acuză rețeaua de farmacii Catena că induce în eroare consumatorii, prin introducerea pe bonurile fiscale a unor reduceri false.

Farmaciile introduc în bonul fiscal materiale promoționale fără ca aceste să fie cerute, iar acestea fiind evidențiate la final ca o reducere, creând impresia unei economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor.

Constatarea a fost făcută într-o cercetare de piață, realizată în perioada 20-24 februarie, cu scopul de a observa comportamentul economic al farmaciilor față de consumatori.

Concret, o broșură care se distribuie gratuit apare având prețul de 5 lei, la care se aplică aceeași reducere de 5 lei. În cercetarea făcută de APC, farmacistul a oferit două broșuri. ”Împreună cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentând reducerea reală a prețului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei în minus, sumă prezentată cu litere mari drept ECONOMIE, creându-se astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanțiale”, se arată într-un comunicat al APC.

Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte interzice astfel de practici comerciale înșelătoare care conțin informații false sau care induc în eroare consumatorul mediu, astfel încât acesta poate fi determint să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat‐o.

”Crearea falsei impresii a consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziția efectuată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva, produsul promoțional fiind oferit cu titlu gratuit și fără vreun preț tuturor, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de consistente”, a declarat Costel Stanciu, presedintele APC România.

APC este o organizaţie neguvernamentală, membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor – BEUC.

Vlad Bârleanu