marți, 24 noiembrie 2020 - 18:06

Un ONG pentru protecția consumatorilor acuză rețeaua de farmacii Catena că induce în eroare clienții

Cristoiu: Ciolacu, blat cu PNL. Demisia, diversiune pentru a contracara inițiativa USR

Publicistul Ion Cristoiu susține că demisia lui Marcel Ciolacu din Parlament pentru a renunţa la pensia specială este, de fapt, o diversiune pusă la...

Rafila semnalează blocarea inexplicabilă a testărilor COVID

Profesorul Alexandru Rafila semnalează cu îngrijorare că numărul de teste pentru depistarea pacienţilor cu COVID-19 a scăzut cu 20% de la o zi la alta...

Revoltător! Drama rudelor unui decedat de COVID. Afaceri cu pacienți morți. AUDIO/DOCUMENTE

Rudele unui pacient decedat din cauza COVID au avut parte de o experiență terifiantă în momentul în care a trebuit să ridice cadavrul din...

Circ și troc în Parlament cu pensiile speciale și alocațiile copiilor

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, pune condiții pentru introducerea în circuitul legislativ a proiectelor PNL și USR de abrogare a pensiilor speciale: liberalii și useriștii...

 catena

Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC) acuză rețeaua de farmacii Catena că induce în eroare consumatorii, prin introducerea pe bonurile fiscale a unor reduceri false.

Farmaciile introduc în bonul fiscal materiale promoționale fără ca aceste să fie cerute, iar acestea fiind evidențiate la final ca o reducere, creând impresia unei economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor.

Constatarea a fost făcută într-o cercetare de piață, realizată în perioada 20-24 februarie, cu scopul de a observa comportamentul economic al farmaciilor față de consumatori.

Concret, o broșură care se distribuie gratuit apare având prețul de 5 lei, la care se aplică aceeași reducere de 5 lei. În cercetarea făcută de APC, farmacistul a oferit două broșuri. ”Împreună cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentând reducerea reală a prețului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei în minus, sumă prezentată cu litere mari drept ECONOMIE, creându-se astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanțiale”, se arată într-un comunicat al APC.

Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte interzice astfel de practici comerciale înșelătoare care conțin informații false sau care induc în eroare consumatorul mediu, astfel încât acesta poate fi determint să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat‐o.

”Crearea falsei impresii a consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziția efectuată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva, produsul promoțional fiind oferit cu titlu gratuit și fără vreun preț tuturor, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de consistente”, a declarat Costel Stanciu, presedintele APC România.

APC este o organizaţie neguvernamentală, membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor – BEUC.

Vlad Bârleanu

Scandal pe validarea demisiilor USR din Parlament

Liderul deputaţilor PNL, Florin Roman, a solicitat, în plen, să se ia act de demisiile parlamentarilor Uniunii Salvaţi România depuse marţi şi să se...

Orban: Pensiile speciale au fost instituite de PSD

Premierul Ludovic Orban, candidatul PNL București pentru Parlament, a declarat luni seară, la B1TV, că aproape toate pensiile speciale au fost instituite prin legi...

Parlamentarii USR demisionează în masă pentru a nu mai primi pensii speciale

Liderul USR, Dan Barna, a anunţat că toţi senatorii şi deputaţii USR vor demisiona, în cursul zilei de marţi, pentru a nu beneficia de...

Sondaj PwC: Munca la distanţă poate înlocui programele de mobilitate internaţională, cum ar fi relocarea în alt oraş sau altă ţară

Munca la distanţă poate deveni alternativa programelor de mobilitate internaţională, cum ar fi relocarea în alt oraş sau altă ţară, în cazul poziţiilor care...

Moș Nicolae, sfătuit să păstreze distanța în Europa (Round-up Reuters)

Cu restricții privind adunările de familie, instrucțiuni de a nu se îmbrățișa și o cerere politicoasă adresată Sfântului Nicolae de a „păstra distanța”, Europa...