12.8 C
București
luni, 18 octombrie 2021 - 12:15

Ultimatum pentru managerul TAROM Christian Heinzmann

spot_img

Consiliul de Administrație al TAROM a dat un ultim avertisment managerului Christian Heinzmann pentru neîndeplinirea planului de management elaborat în primăvara anului 2013

Heinzmann Christian_CEO Tarom

În ultima ședință a Consiliului de Administrație a TAROM, din 17 decembrie, membrii CA l-au anunțat pe managerul Christian Heinzmann că salariul acestuia va fi diminuat cu aproximativ 50%, de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, pentru că nu a implementat planul de management.

„În planul de management sunt aproximativ 20 de puncte printre care armonizarea flotei, creșterea productivității, eficientizarea structurii organizaționale, eficientizarea achizițiilor, un proces de restructurare, oportunităţi de utilizare a activelor companiei sau transformarea unor departamente în centre de profit. Numai trei puncte din plan au fost îndeplinite. Cel mai important punct din planul de management este procesul de restructurare și eficientizare a companiei aeriene, în 2013 ar fi trebuit concediați 200 de oameni. În acest an, încă 300 de salariați TAROM ar fi trebuit să fie concediați. Membrii CA TAROM au cerut managerului Christian Heinzmann să accepte reducerea salariului sau, luni dimineață, să își prezinte demisia. Odată reducerea salariului, Christian Heinzmann va câștiga lunar aproximativ 25.000 de lei”, ne-au declarat surse din rândul sindicatelor TAROM.

Dacă tot au trecut aproape 2 ani de la aprobarea planului de management al TAROM, fără să fie trimis niciun angajat în șomaj și să înregistreze pierderi de zeci de milioane de euro, operatorul aerian a angajat 85 de stewardese, mecanici și lucrători în departamentul operațional. „TAROM angajează 26 de stewardese, 35 de oameni la departamentul tehnic și 24 la operațional. Conducerea TAROM a angajat oameni fără bacalaureat la departamentul tehnic. În prezent, conducerea TAROM face recrutări pentru angajarea celor 26 de stewardese. Consiliul de Administrație a decis ca Departamentul Tehnic și activitatea din hangar să fie supuse unui studiu financiar pentru a se stabili dacă aceste servicii sunt profitabile”, ne-au explicat sursele citate.

Sindicaliștii din cadrul TAROM ne-au precizat că externalizarea serviciului de mentenanță și vânzarea hangarului „vor duce automat la dispariția companiei”. „Același lucru s-a întâțmplat la Sabena, unde a fost angajat Christian Heinzmann, Malev sau Spantax. În prezent, companiile Sabena și Malev sunt în faliment. Hangarul are o suprafață de aproximativ 6.000 mp, cine cumpără acest hangar, a pus mâna pe perla coroanei de pe aeroportul Otopeni”, ne-au mai explicat sindicaliștii TAROM.