Turiștii străini apreciază Litoralul, dar nu știu nimic despre România

România nu a reuşit să transforme turismul într-o sursă importantă de venit în ultimii 20 de ani, ponderea acestui sector fiind la circa 1% din PIB, sub nivelul din ţări precum Albania şi Macedonia, care stau mai bine la acest capitol, scrie Mediafax.

Vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Nicolae Bucovală, spune că a avut o întâlnire cu 25 de touroperatori din Polonia, care au venit să vadă litoralul și „au zis că e frumos, nemaipomenit, dar problema este că nimeni nu ştie nimic despre noi”. „Părinţii lor au invadat litoralul românesc înainte de Revoluţie, dar copiii lor nici nu ştiu unde e România pe hartă. Şi ce fac guvernanţii?”, se întreabă Nicolae Bucovală. El este unul dintre oamenii de afaceri care au cumpărat hoteluri construite în perioada comunistă şi care au investit în modernizarea lor.

În ultimii ani pe litoralul românesc s-au mai făcut investiţii în hotelurile din Venus, unitatea de patru stele Melodia, deţinută de Luchi Georgescu, fiind modernizată cu 3,6 milioane de euro. Omul de afaceri Ioan Niculae a investit 10 mil. euro în modernizarea hotelului Inter din aceeaşi staţiune, clasificat la cinci stele.

Cu toate acestea, foarte multe hoteluri construite în perioada comunistă au fost lăsate într-o stare avansată de degradare. Zeci de hoteluri de pe litoralul românesc au ajuns, după privatizare, pe mâna unor privaţi, care nu au investit în confortul unităţii, dar care practică acum tarife foarte mari raportat la condiţiile oferite.

Olimpia Diaconiuc

NICIUN COMENTARIU