Transportatorii rutieri despre salariul minim impus în Germania: Șoferii români nu pot fi echivalați cu frizerii germani

Organizația patronală cere ca diurna din timpul deplasării să fie calculată drept salariu minim, așa cum se arată într-o decizie a CEJ

tiruri_protest

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat miercuri proteste la ambasadele Germaniei și Franței, pe tema introducerii salariului minim pentru companiile din România care desfășoară operațiuni de transport internațional spre/dinspre, în tranzit sau pe teritoriul celor două țări.

Până în prezent, UNTRR a realizat numeroase demersuri la nivel național, european și internațional, împotriva aplicării legilor salariului minim din Germania (MiLoG) și Franța (Macron) transportatorilor români, avertizând că acestea afectează libera circulație a serviciilor în cadrul Uniunii Europene, potrivit unui comunicat al organizației.

În întrevederea cu oficialii germani, delegația UNTRR a reclamat faptul că legea salariului minim creează un precedent periculos, deoarece se aplică și altor țări, dar și faptul că modul de prezentare a fost incomplet, nefiind făcut în limba fiecărui stat membru UE deși efectele le vizau și pe acestea și fără a se înțelege clar nici astăzi cerințele autorităților germane către transportatorii români.

”MiLoG este o lege generală care se aplică și frizerilor din Germania și transportatorilor din România. Credem că transportatorii români sunt victime colaterale și de aceea MiLoG nu ar trebui să li se aplice. Am vorbit cu Excelența Sa Domnul Werner Hans Lauk și i-am explicat că cerem Republicii Federale Germania să suspende aplicarea legii salariului minim și pentru operațiunile de transport de destinație și origine în Germania până clarificăm toate aspectele la nivel european. Suntem de acord ca Germania să stabilească orice lege, dar efectele să nu depășească granițele țării. Pentru firmele românești de transport măsura înseamnă personal suplimentar pentru raportare, costuri mai mari, fără ca șoferii să câștige suplimentar și pericolul de a fi excluse din competiție”.

Radu Dinescu, secretar general UNTRR

Ambasadorul Germaniei a promis că va face toate demersurile pentru ca UNTRR să primească răspunsuri concrete, dar și să faciliteze întâlnirea cu reprezentanții Ministerului Muncii din Germania pentru a stabili dacă diurna intră în calculul salariului minim.

O hotărâre a Curții Europene de Justiție (CEJ) din data de 12.02.2015 privind soluționarea unui litigiu de muncă la nivel european, arată că diurna destinată să asigure protecția socială a lucrătorilor detașați dintr-un Stat Membru A, compensând inconvenientele cauzate de detașare, este parte a salariului minim din Statul Membru B în care a avut loc detașarea.

UNTRR consideră că același principiu se poate aplica și în calcularea diurnei acordate șoferilor români ca parte a salariului minim al acestora pentru transporturile internaționale efectuate în Germania.

În întânirea cu oficialii francezi, UNTRR a semnalat faptul că impunerea unui salariu minim de 9,61 euro/oră pentru transportatorii români este o ”măsură abuzivă”, cu ”consecințe grave” în pieța de transport europeană. Delegația UNTRR și-a arătat și nemulțumirea asupra deciziei autorităților franceze de a aplica amenzi șoferilor estici pentru efectuarea perioadei de repaus săptămânal normale în cabina vehicului, în contextul nepublicării normelor de aplicare și al violențelor de anul trecut din parcări asupra camioanelor din România și Polonia.

UNTRR anunță că va continua demersurile la nivel național și european în vederea anulării efectelor acestor legi asupra transportatorilor români. Uniunea este o organizație patronală care apără interesele operatorilor care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

NICIUN COMENTARIU