Transportatorii au ajuns la un acord cu ASF. Care va fi tariful maxim al polițelor RCA

Transportatorii rutieri au convenit, în urma discuțiilor avute cu reprezentanții Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), un tarif maxim al polițelor RCA de 7.500 de lei/an, după ce, inițial, s-a vorbit despre un cuantum de 6.149 lei/an.

“Există o delegație de patru persoane la ASF care a discutat și a ajuns la o înțelegere, o mostră de calcul. Au făcut calculele pentru vehicule comerciale de peste 16 tone la o valoare țintă de 7.500 de lei, care să fie valabilă din 3 octombrie. Este nevoie de avizul Consiliului Concurenței și al Guvernului pe acest tarif. S-a convenit să se ia în calcul frecvența și dauna medie, ținând cont de daunele întâmplate și neavizate, precum și de trendul acestora, de asemenea cheltuielile administrative de achiziție și taxe – maximum 25%. Se va folosi sistemul de bonus malus, bonus în principiu și malus nu, pentru că pe perioada acestui tarif fixat, malus, trebuie să clarificăm cu ei. O să ne cheme la discuții să ne arate structura tarifului. Dacă reușim să obținem mai jos, va fi excelent. La discuții vom fi chemați probabil săptămâna viitoare. Pentru noi este ok și mâine”, a declarat secretarul general UNTRR, Radu Dinescu, citat de Agerpres.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a confirmat, într-un comunicat de presă, stabilirea unui tarif țintă de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0.

“Ca urmare a discuțiilor avute astăzi (joi – n. r.) la sediul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) cu reprezentanți ai patronatelor din domeniul transporturilor s-a stabilit că elementele care vor fi luate în considerare în calculul tarifelor de referință pentru polițele RCA, conform OUG emise de Guvern, sunt următoarele: frecvența și dauna medie, ținând cont și de daunele întâmplate și neavizate, precum și de trendul acestora, conform datelor statistice publicate la nivel de piață (raportul Milliman), actualizate la 30 iunie 2016; încărcarea pentru cheltuieli administrative, achiziție, taxe etc., de maxim 25%; încărcarea pentru aplicarea sistemului bonus/malus. De exemplu, se estimează un tarif țintă de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0”, se precizează în comunicatul de presă.

Potrivit documentului, tariful țintă nu include încărcări pentru profit și marja comercială.

În plus, reprezentanții ASF au arătat că, pentru transparență, în grupurile de lucru vor fi cooptați și reprezentanți ai asociațiilor patronale din transporturi.

La întâlnirea de la ASF au participat reprezentanți ai UNTRR, APTE 2002, FORT, Apulum și ASF.  

R.D.

NICIUN COMENTARIU