luni, 25 ianuarie 2021 - 2:32

Tot mai mulți români își cumpără mâncare online, iar hipermarketurile profită de tendință

Italia anunță măsuri împotriva Pfizer și AstraZeneca din cauza întârzierilor la livrarea vaccinurilor

Italia va lua măsuri legale împotriva companiilor Pfizer şi AstraZeneca din cauza întârzierilor în livrarea de vaccinuri anti-Covid. Anunțul a fost făcut duminică de...

Redeschiderea școlilor, sub semnul întrebării. Personalul din grădinițe are prioritate la vaccinare

Ministrul educației Sorin Cîmpeanu a vorbit, duminică seară, despre redeschiderea școlilor. El a explicat că decizia finală va fi luată, pe 2 februarie, împreună...

Se întorc ninsorile. Cod portocaliu de viscol până luni dimineață

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, duminică, o avertizare Cod portocaliu de viscol în zonele înalte din Carpații Meridionali.  Codul portocaliu de viscol intră în vigoare...

Anchetă epidemiologică extinsă în cazul focarului de la școala din Capitală. Încă 11 probe au fost recoltate

Direcția de Sănătate Publică București a anunțat, duminică, că a decis să extindă ancheta epidemiologică în cazul focarului de la Școala Gimnazială nr. 28,...

tasta computer

Ponderea românilor care cumpără alimente online a crescut de la 4,8% în 2011 la 7,2% anul trecut, potrivit Daedalus Millward Brown, care arată că 75% din participanţii la un studiu de profil intenţionează să cumpere produse din magazinele online ale hipermarketurilor şi supermarketurilor.

Topul serviciilor şi produselor achiziţionate de români de pe internet este condus, potrivit Daedalus, de plata facturilor de utilităţi (42,8%), după care urmează îmbrăcăminte/încălţaminte (37,8%), electronice (37,4%), cosmetice/parfumuri (34%), electrocasnice (30,9%), produse şi servicii de telefonie mobilă (28,8%), computere/componente computere (28,4%), cărţi/ziare/ reviste (22,3%), jucării (14,4%), software/jocuri (12,8%), bilete la diferite spectacole/concerte (12,2%), bilete de avion (10,4%), produse alimentare (7,2%), produse sportive (6,8%), muzică/filme (6,3%), alte produse (10,2%).

Creşteri importante ale vânzărilor online au înregistrat din 2011 categoriile electrocasnice, software/jocuri, produse alimentare, computere/componente computere şi jucării. Cea mai mare scădere a fost raportată de biletele de avion.

În ceea ce priveşte modalitatea de livrare, 77,3% preferă livrarea la domiciliu, restul optând pentru ridicarea produselor din magazine. Cele mai utilizate modalităţi de plată sunt plata la livrarea coletului (79,3%), cardul bancar (34,9%) şi transfer prin online banking (18%).

Potrivit Daedalus, suma medie plătită pentru cumpărăturile online este de 281 euro, în scãdere de la 312 euro în 2011. Cei mai mulţi români care cumpără online (37,2%) cheltuiesc până la 100 de euro, 31,1% între 101 şi 300 de euro, 14% între 301 şi 500 euro, 7,4% între 501 şi 700 euro, 5,2% între 701 şi 1.000 euro şi 5,2% peste 1.000 euro.

Rata de penetrare a comerţului online este estimată la 20,6% în 2013, faţă de 16,4% în 2010, iar valoarea acestuia (plăţi prin intermediul cardului) este preconizată la 286 milioane euro.

Printre principalele bariere pentru a cumpăra online enumerate de respondenţii studiului Daedalus sunt neîncrederea într-un produs care nu este văzut înainte (48,1%), nesiguranţa folosirii datelor cardului pe internet (35,4%), lipsa unui card bancar (27,8%), grija scăzută faţă de manipularea coletelor (16,5%) şi neîncrederea în magazinele online (16,5%).

Studiul a fost realizat în mediul urban şi au participat persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 ani.

În acest context, tot mai mulţi retaileri îşi deschid magazine online. Anul trecut, primul pas a fost făcut de Carrefour, care şi-a lansat oficial hipermarketul online la sfârşitul lunii iulie. Serviciul este disponibil pentru Bucureşti şi localităţile limitrofe, cu livrare la domiciliu.

Acesta a fost urmat de Cora, care a deschis în decembrie hipermarketul Coradrive, prin care clienţii pot să cumpăre produsele online şi le ridică ulterior din magazin, şi care a anunţat că va începe livrările la domiciliu în acest an.

La sfârşitul anului trecut şi Mega Image, cea mai mare reţea de supermarketuri din România, a anunţat că va inaugura serviciul de livrări la domiciliu în primul trimestru al acestui an.

Cel mai recent anunţ a fost făcut de Selgros, care a intrat în comerţul online printr-un parteneriat cu platforma de servicii de aprovizionare online megamarket.ro, prin care va livra direct clienţilor peste 11.000 de produse alimentare şi nealimentare.

Conform unor estimări anterioare ale Carrefour România, retailul online reprezintă sub 1% din totalul vânzărilor de alimente din România.

C.C.

RĂZBOIUL DIN POLIȚIA CAPITALEI. Șeful Poliției din Centrul Vechi: Au greșit să plătească! Dar care a fost temeiul legal al filajului?

Comisarul Cristian Ghica, șeful Secției de poliție din Centrul Vechi, susține că este o greșeală faptul că patru procurori și Radu Gavriș, adjunctul șefului...

Proteste la Guvern și Președinție, de Ziua Micii Uniri. Se cer salarii si pensii mai mari

Sindicalişti din diferite sectoare de activitate şi pensionari civili şi militari protestează, duminică, de Ziua Micii Uniri, faţă de deciziile luate de autorităţi în...

AstraZeneca reduce la mai puțin de jumătate livrările de vaccin către UE. Care vor fi consecințele pentru România

După ce Pfizer şi-a redus livrările de vaccin către UE săptămâna trecută, acum a venit rândul AstraZeneca. Compania farmaceutică a anunţat că nu va...

Bucureșteanul depistat cu noua tulpină de coronavirus a infectat încă 9 persoane. Focarul, la o școală din Capitală

Ministerul Sănătății a anunțat, sâmbătă seara, că 9 din 10 persoane testate – contacți ai unuia dintre pacienții depistați în cursul zilei de vineri...

Vaccinul anti-COVID are o singură contraindicație categorică. Ce spun specialiștii

Medicul Virgil Musta susține că vaccinul împotriva Covid-19 poate fi făcut de majoritatea persoanelor, dar serul nu este recomandat persoanelor cu reacţie alergică severă...