marți, 2 iunie 2020 - 23:38

Studiu: Samsarii stau departe de mașinile hibride și electrice

Gordon Brown îl atacă dur pe Trump și cere reacția rapidă a liderilor mondiali

Gordon Brown, fost premier al Marii Britanii, avertizează cu privire la „repetarea anilor 30” în prognoza mondială sumbră pentru perioada de după pandemie, din...

Orban îi atacă dur pe opozanții vaccinării: Sunt plătiți să spună absurdități și aberații

Premierul Ludovic Orban a declarat, marți, că este un susținător al vaccinării, iar cei care se opun spun numai ”absurdități” și „aberații” fiind finanțați...

Ministrul Economiei: Dacă scad infectările, din 15 iunie deschidem mall-urile, fără cinematografe şi locuri de joacă

Guvernul va deschide mall-urile începând din data de 15 iunie, în cazul în care până la această dată numărul persoanelor infectate va scădea, a...

Suceava și alte 11 județe, niciun caz nou de infecție în 24 de ore

În 12 judeţe, printre care se numără şi Suceava, bilanţul noilor cazuri nu a mai crescut comparativ cu ziua precedentă. Potrivit Grupului de Comunicare...

Mașinile hibride și electrice second hand necesită atenție sporită în procesul de cumpărare, deoarece, în caz de defect, reparațiile pot fi mult mai costisitoare decât pentru un automobil cu motorizare diesel sau pe benzină, potrivit unui studiu al platformei AutoDNA.ro.

O verificare a istoricului pentru avarii și kilometri, realizată aleatoriu de autoDNA.ro pentru modelele hibride și electrice aflate la vânzare pe piața second hand din România, în luna februarie 2018, arată că și aceste mașini pot avea uneori un istoric netransparent și kilometri dați înapoi, dar samsarii stau totuși departe de ele.

„La mașinile second hand diesel și pe benzină circa 50% au kilometri dați înapoi, față de numai 10% la mașinile hibride, după cum reiese din verificările noastre aleatorii realizate pe automobile aflate la vânzare în România”, spune Răzvan Pavel, managing partner al companiei.

La mașinile diesel și pe benzină cumpărătorii trebuie să fie mai degrabă atenți la istoricul de kilometri, iar la mașinile hibride și electrice trebuie să fie mai atenți la istoricul de avarii. Cu o verificare de istoric auto temeinică, achiziția unei mașini hibride sau electrice la mâna a doua poate să fie o alegere mai sigură față de o mașină echivalentă pe benzină sau diesel, riscul unei ”țepe” fiind mult mai mic.

„Partea bună este că mașinile electrice și hibride second hand vin la prețuri avantajoase față de momentul când erau noi, iar samsarii încă stau departe de ele. Din verificările aleatorii realizate de noi, pe mașini hibride și electrice second hand aflate la vânzare în România, reiese că aproximativ 10% dintre ele au kilometri dați înapoi și 30% au suferit diverse avarii pe parcursul utilizării, dar reparații de valoare mică, și nu am depistat nicio daună totală repusă în circulație”, explică Răzvan Pavel.

În urma verificărilor realizate de autoDNA.ro reiese că cele mai multe cazuri de kilometri dați înapoi sunt la Toyota Prius. În ceea ce privește avariile ascunse, s-au descoperit cazuri începând de la modele precum Toyota Prius, Peugeot 3008 Hybrid și până la modele precum Mercedes-Benz S 400 Hybrid, Porsche Panamera SE Hybrid. Cea mai mare daună depistată a fost de 15.500 Lei, iar cea mai mică de 2.500 Lei, ceea ce arată că au fost avarii medii și mici.

Prețurile pentru mașinile hibride second hand pornesc de la sub 5.000 Euro. Sunt modele din prima și a doua generație, cu o vechime de 10-15 ani. O verificare a istoricului este neapărat necesară pentru a depista eventualele intervenții asupra kilometrajului, dar și avariile suferite în timp. Pe piață se găsesc și mașini hibride scumpe, a căror valoare poate depăși 100.000 Euro.

Prețurile pentru mașinile electrice second hand pornesc de la circa 10.000 Euro și pot trece de 100.000 Euro, cele mai răspândite modele fiind Renault Zoe Z.E. și Nissan Leaf. Verificările autoDNA.ro în istoricul mașinilor electrice rulate a relevat că nu există intervenții asupra kilometrajului, iar avariile au fost de valoare mică.

Pe lângă verificarea online a istoricului mașinii, autoDNA.ro recomandă și o testare a bateriei sistemului de propulsie deoarece înlocuirea unei baterii de tracțiune poate costa la fel de mult ca mașina, atât în cazul automobilelor hibride, cât și în cazul celor electrice.

Cumpărătorii de mașini rulate hibride și electrice accesibile trebuie să țină cont de faptul că majoritatea acestor autoturisme au ca proveniență utilizarea în regim de flotă/mașini de companie și taxi, astfel că verificarea istoricului de daune și kilometri este cel puțin la fel de importantă ca la orice altă mașină.

V.B.

Cât de diferit e litoralul după pandemie. Fotoreportaj de la malul mării (Presă)

Redeschiderea teraselor și a plajelor a coincis cu Ziua Copilului, zi liberă legală pentru angajații la stat, astfel că stațiunea Mamaia, faleza Cazinoului, Portul...

Sălile de fitness ar putea fi redeschise din 15 iunie. Care sunt condițiile

Ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, speră ca începând cu 15 iunie măsurile restrictive cauzate de epidemia de coronavirus să se relaxeze şi sălile...

Japonia a aprobat un nou test PCR, pe bază de salivă

Guvernul Japoniei a aprobat marţi utilizarea unui nou tip de teste PCR, pe baza mostrelor de salivă prelevate de la pacienţi, cu care speră...

Secretar de stat în Ministerul Sănătății: Am trecut de vârful pandemiei, suntem pe curba descendentă

Horațiu Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății, a declarat la Digi24 că cifrele oficiale privind evoluția pandemiei în România arată că am trecut...

Rusia și China, implicate, prin propagandă, în protestele violente din SUA (Politico)

Rusia și China inundă social media cu conținut care vizează tulburările și violența în curs de desfășurare în Statele Unite, potrivit unei analize a...