luni, 6 iulie 2020 - 7:53

Studiu al UE despre folosirea computerelor în școli: România suferă la capitolul echipării tehnologice

Ion Sterian, Transgaz: Gazoductul Ungheni-Chișinău – proiect de investiții strategic pentru Transgaz, prima multinațională românească din energie

Directorul General al SNTGN Transgaz SA, Ion Sterian, împreună cu Petrică Lucian Rusu, Secretar de Stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului României, care...

Urmele virusului COVID descoperite în China încă din 2013

O anchetă efectuată de publicația britanică The Times arată că cercetătorii chinezi ar fi descoperit urmele unui virus asemănător cu cel care provoacă Covid-19...

La 1.000 de noi infectări pe zi, premierul Israelului se consultă pentru noi restricții cu președintele Knesset-ului și al Comisiei Constituționale

Premierul israelian Benjamin Netanyahu a avertizat că ar putea fi necesare măsuri mai extinse pentru a încetini răspândirea coronavirusului în Israel, deoarece numărul de...

Violeta Alexandru, amenințată cu moartea de un pensionar. Bătrânul a fost amendat

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a fost agresată verbal, duminică, de un pensionar, în timpul unei conferințe de presă ținută în aer liber. Bătrânul cerea...

 Studiu al UE despre folosirea computerelor în școli: România suferă la capitolul echipării tehnologice

România face parte din categoria țărilor ai căror elevi duc lipsă de echipamente adecvate pentru a-și dezvolta competențe în zona tehnologiei informației și comunicațiilor (ICT). Aceasta este concluzia unui studiu publicat vineri de Comisia Europeană, prin cabinetul comisarului pentru Agenda Digitală Neelie Kroes.

Studiul arată că elevii și studenții din Europa sunt dornici să deprindă competențe digitale, numărul de computere s-a dublat din 2006, iar majoritatea școlilor sunt acum conectate la Internet, însă gradele de dezvoltare sunt foarte diferite.

Comisia Euopeană consideră că aceste este nevoie de un impuls important pentru dezvoltarea competențelor și sprijinirea profesorilor.

”Competențele și educația ICT trebuie să fie disponibilă pentru toți elevii și profesorii, nu pentru câțiva norocoși. Vrem ca tinerii să fie expuși la ICT încă de la început, iar profesorii care au încredere să-și împartă cunoștințele”, a afirmat Neelie Kroes.

Studiul a fost făcut în 31 de state – cele 27 de membre ale UE + Croația, Islanda, Norvegia și Turcia.

Principalele concluzii ale studiului:

  • La vârsta de 9 ani, numai un elev din nouă învață la o școală cu un nivel înalt de echipare tehnologică (echipamente noi și conectivitate – website, email pentru elevi, posibilitatea pentru studiul online);
  • Nimai jumătate din elevii de 16 ani învață la școli cu nivel înalt de echipare tehnologică;
  • 20% din elevii de liceu nu au folosit niciodată sau aproape niciodată un computer în cursurile de la școală;
  • Diferențele dintre state sunt majore. Suedia, Finlanda și Danemarca au cele mai bune echipamente. Cele mai proaste sunt în Polonia, România, Italia, Grecia, Ungaria, și Slovacia;
  • Laptop-urile, tabletele și netbook-urile înlocuiesc desktop-urile în multe școli;
  • Încrederea și atitudinea pozitivă din partea profesorilor este mai importantă decât nivelul de echipare tehnologică în crearea de competențe și transmiterea de cunoștințe.

Cifre referitoare la România

  • Ratele cele mai mari ale elevilor de clasa a opta care învață în școli fără conexiune la Internet sunt în Turcia (42%), România (32%) și Polonia (30%). Cel mai bines tau Slovenia și Finlanda (câte 1%);
  • Lituania (70%) și România (65%) stau cel mai bine ca proporție a elevilor de toate vârstele instruiți de profesori care, la rândul lor, sunt obligați să participe la training-uri în domeniul ICT. Cele mai slabe rate sunt în Luxemburg, Austria și Italia (sub 13%);
  • În România, aproximativ 30% din elevii de clasa a opta nu au acces acasă la ICT, sau au acces limitat. În Bulgaria, rata este de 25%, iar în Austria 35%. De asemenea, rate slabe sunt în Grecia și Turcia.

Vlad Bârleanu

foto: northamptondiocese.org

Cum a tradus greșit Ministerul Sănătății o procedură OMS privind testarea COVID-19 și acum se spală pe mâini

Probele prelevate pentru testarea COVID-19 în România ar fi putut fi compromise din cauza unei traduceri a specialiștilor din Ministerul Sănătății, afirmă șefa Laboratorului...

ANM anunță ploi torențiale, după inundațiile care au blocat mai multe drumuri

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, duminică, o nouă informare meteorologică de ploi torenţiale şi vijelii valabilă în cea mai mare parte a ţării...

Un nou studiu OMS arată eșecul tratamentelor împotriva COVID-19

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a anunţat, sâmbătă, că întrerupe testele clinice cu hidroxiclorochină împreună cu combinaţia Lopinavir-Ritonavir pentru pacienţii COVID-19 spitalizaţi, după ce...

Președintele CSM, aluzie la comportamentul premierului, de Ziua Justiției: Este datoria noastră să protejăm cetățenii de orice formă de arbitrariu!

„Este datoria noastră să protejăm fiecare cetăţean împotriva oricărei forme de arbitrariu. Acest deziderat îl putem atinge numai conlucrând spre găsirea echilibrului social necesar...

Cum s-a golit, într-o oră, centrul de carantină Techirghiol: Strigau la balcoane „eliberare”! Au plâns, de fericire, la plecare

Au chemat avocați, au sunat la 112 și Direcția de Sănătate Publică și au cerut să vină poliția să-i eliberereze, așa descriu angajații centrului...