STS: Operatoarea 112 a procedat corect în cazul apelurilor Alexandrei

Operatoarea 112 care a indignat o ţară întreagă prin felul în care a comunicat cu Alexandra în timp ce aceasta cerea disperată ajutor, nu a fost sancţionată, potrivit Libertata.ro. 

STS susține că apelurile de la Caracal au fost gestionate „conform metodologiei”.

“Operatoarele au gestionat apelurile la numărul de urgență 112 conform prevederilor art. 2 din Metodologia privind cooperarea agențiilor specializate de intervenție în cazul urgențelor primite prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență și fac obiectul unui raport de analiză privind modul de operare” este răspunsul STS citat de Libertatea.ro.

PressOne a pus față în față stenogramele conversației Alexandrei Măceșanu la serviciul de urgență 112, cu manualul de operare folosit de STS pentru a răspunde la o singură întrebare:

“Cum îi obliga procedura pe operatorii 112 și pe polițiști să reacționeze și să răspundă în cazul apelului Alexandrei, o minoră care a declarat autorităților că a fost răpită, sechestrată, bătută și violată?”

Operatorii 112 “trebuie să vorbească rar și clar la telefon și la un volum adecvat; trebuie să reflecte autoritate și înțelegere, oferind totodată siguranță cu privire la ceea ce spun apelantului”, conform capitolului “3.3. Calitatea vocii operatorului”

Capitolul “3.4. Eticheta” precizează, în plus, că discuția cu apelanții trebuie să se desfășoare pe “un ton politicos și prietenesc”, cerință aflată în neconcordanță cu felul în care operatorul 112 pune întrebarea “cum adică nu știi unde ești?”, accentuat de o a doua replică pe un ton ironic și deranjat “păi dă-mi un punct de reper unde te afli în Caracal, cum crezi că te găsim?… Aloo?”.

Operatorii 112 care au preluat apelurile Alexandrei din data de 25 iulie fac obiectul unei anchete, însă până acum nu a fost aplicată nicio sancţiune. 

NICIUN COMENTARIU